19 nov. 2009

19/11 Träningskompis

När det gäller löpning så är jag nog en ensamvarg men när det gäller styrketräning så är det alltid trevligt med en träningskompis.

Idag hade jag en date med en av mina vänner på gymmet. Vi har känt varandra sen vi var 10 år och har varit med om en hel del ihop. När det gäller träning så är vi helt olika både fysiskt och hur vi tränar. Han har alltid varit stark som en oxe och medan jag har varit ganska klen. Vi kompletterar varandra riktigt bra i gymmet trots att vi tränar olika. Ger varandra lite tips och idéer om det ena och andra. Nu har han också börjat löpträna så där kan jag tipsa honom medan han hjälper mig med styrkeövningar.

Jag blir dock lite mörkrädd när han börjar gå loss med hantlar på nära 40kg och ber mig hjälpa till. Dom väger ju mer tillsammans än vad hela jag gör.


Det blir ju också mycket snack när man tränar tillsammans. Kanske inte så effektivt men väldigt trevligt. Vi hade båda sett samma bil hos en handlare i vår närhet och vi var rörande överens att vi slagit till på den om vi haft pengar. Den nya Challengern är ju bara hur snygg som helst!!


Passet idag blev mest styrka för rygg och armar. Höll på i ca 90min men det blev ju en del prat så det var nog mer 60min effektiv träning
.
Allt känns fortfarande toppen och jag har tonvis med energi. Energiöverskottet kan bero på att jag har sprungit lite den senaste tiden men det är medvetet. Tar det lite lugnt nu efter maran och satsar lite mer på att bygga upp styrka. Imorgon blir det dock lite löpning igen.

Längtar redan!!!

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Nice!

Daniel sa...

=) =)
Ha en bra helg!!

Trail.st sa...

tatueringar,, me like!!
challenger,,, me like very much!!

Daniel sa...

Du har väl några stycken tatueringar ;)

Han har inte avslutat den där tatueringen som du kanske ser. Den ska gå hela vägen ner till armbågen. Påpekade för honom att det ser ut som ett par ögon där ovanför armbågen. Det visste han tydligen inte om men jag tycker det ser helt ok ut.