25 dec. 2009

25/12 Ingen riktig löpare


Har läst runt lite på diverse bloggar och upptäckt att man tydligen inte är någon riktig löpare om man inte springer på julafton. Antar att jag får vänta bli det till nästa år för jag sprang inte en meter igår.


Idag blev det lite mer fart på benen när jag gav mig iväg på lite nya löparrundor. Tog en tur genom centrala Växjö och sprang 2 varv runt Växjö-sjön. Det är här Växjö Marathon går av stapeln fast då är det 8 varv som gäller. Låter ganska tråkigt men det ska tydligen vara ett populärt lopp, kanske ställer jag upp någon gång?



Idag var det riktigt "vikingaväder" nere vid sjön, +2 grader, regn och blåst. Underlaget var lite allt möjligt, is , sand, asfalt, snö och slask. Det var ändå ganska skönt att springa i men jag tog det lugnt.


Efter första varvet stannade jag till vid en träningspaviljong och körde ca 15 min styrka. Man kan köra alla möjliga övningar där och i taket står instruktioner hur man ska göra. Hur bra som helst, dom här borde finnas överallt!!


En trapets!! =)

Sedan blev det ett varv till runt sjön i lugnt tempo. Totalt blev det 15km med ett snitt på 5:00min/km och pulsen blev 140bpm. Väldigt lugnt alltså vilket mycket berodde på underlaget. Var ändå nöjd med passet för att vara låtsas-löpare, kroppen funkade kanon och jag tror jag kommer spöa skiten ur många riktiga löpare redan nästa vecka. Känner mig grymt laddad för att springa ett Sylvesterlopp på nyårsafton. Se upp för mig ni riktiga löpare!!! ;)

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Men på julafton måste det väl ändå vara okej att inte springa? Vill nog inte bli nån löpare om man måste springa på julafton. ;)
Springa med magen full med julmat känns inte så lockande. :P

Pernilla Hult sa...

Önskar Dig och Sofie en god fortsättning!

Träningspaviljongen gillade jag - synd att det inte verkar finnas så himla många..

Petra sa...

Hihi, man kan väl vara en löpare ändå :) God jul!

Anna (Orka mera) sa...

Välkommen till klubben för oss oriktiga löpare :) Och lycka till på sylvesterloppet!!! Man blir väl lite mer riktig om man i alla fall springer på nyår. Det ska jag också satsa på!

Daniel sa...

Helena - Jag vet inte vem som kommit på det här med att springa på julafton, antagligen någon som inte äter julmat ;)

Pernilla - Detsamma till dig!! Sofie hälsar!!

Petra - Ja man får väl kalla sig löpare ändå. Hade jag kunnat springa hade jag gjort det. Det är väl tanken som räknas ;) God fortsättning på dig!!

Anna - Ännu en oäkta löpare!! Skönt att man inte är ensam då ;) Vi får väl riva loss en skönt pass till nyår istället :)

Ingmarie sa...

Det vore ju att göra det enkelt för sig att kalla sig löpare bara för att man springer på julafton.EN dag om året gills inte. Klart du är löpare!Du springer ju resten av året vilket den där julaftonslöparen kanske inte gör.Ha det fint i Växjö. Finns många bra löprundor där.:-)

Daniel sa...

Det där låter jättebra Ingmarie!! :) Visst finns där bra löparrundor, är bara lite rädd att springa vilse i all skog ;)
Nu är vi dock hemma igen..