26 jan. 2010

26/1 Tomt


Det fanns inte en kotte med reflexväst vid 18:00 i Pildammsparken ikväll. Min iPod fick bli min löparvän istället.

Jag hade en plan att köra tusingar om ingen kom men det var lite halt. Det blev istället någon typ av medelhård löpning med inslag av intervaller på 200-800m där det fanns grepp.

Jag fick ta det ganska lugnt i början för jag hade en kraftig träningsvärk under fötterna från mina nya fotbäddar. Det där långpasset i söndags hade satt sina spår, fick loss det värsta efter någon kilometer.

Det blev 4 varv runt parken och jag fick till ett skönt och lyckat pass, sträckan blev 11km på ca 50min. Avslutade sedan löpningens dag med en hamburgare på vägen hem. Skräpmaten smakade faktiskt riktigt gott idag. Hoppas ni andra som var ute och sprang också fick ett lyckat pass!!


TACK ALLA SOM PUFFAT PÅ LÖPNINGENS DAG PÅ SINA BLOGGAR!

13 kommentarer:

anneliten sa...

Vi var med dig fast vi var i Stockholm!

Sofie RW sa...

Kul att du ordnade och placerade Malmö på kartan som en av de första orterna där löpningens dag firades!

Miss Agda sa...

En eloge till dig som var med! Vi sprang ju med dig fast en bit bort :-)

Ingmarie sa...

Men åh vad tråkigt...Men som de andra skriver så var vi med dig även om det var en bit bort. Och att vara först är inte illa! Även de stora loppen började blygsamt. ;-) När du kommer till 08:a land eller jag kommer ner till Skåne-land hoppas jag vi kan springa ihop IRL!

Magdalena sa...

Tråkigt att ingen kom men bra jobbat själv Daniel- vilket tempo du har!

rosenblom sa...

Kan meddela att Göteborg inte var mycket bättre.

Hur som helst bra initiativ. Nästa år blir vi fler.

Daniel sa...

anneliten - Tyckte att jag hörde flera löpsteg trots att jag var själv så det stämde säkert ;) eller så spökar det i parken...

Sofie - Visst var man först!! :)

Miss Agda - Visst gjorde ni det! Hade gärna hängt på i Stockholm och snackat lite löparhistorier :)

Ingmarie - Det var inte så tråkigt egentlgien. Fick till ett skönt pass och sen blev det även lite nya omgivningar att springa i så det var helt ok :)
Hade varit trevligt att springa IRL med dig någon gång. :) Hoppas du fick en bra födelsedag!!

Magdalena - Tack! Kände mig pigg och det stod egentligen intervaller på träningsprogrammet så jag drog på lite extra :)

Rosenblom - Tråkigt! Men vi var först och visst blir vi fler nästa år! :)

Anna (Orka mera) sa...

Trist att ingen kom! Men nästa år kommer jag :)

Daniel sa...

Anna - Jag var ju lite sent ute också, dagen innan är ganska dålig framförhållning ;)
Hoppas vi kan få ihop ett större gäng nästa år. Dyker du upp blir det en ökning med 100% =)

Therese sa...

Malmö sluter nog upp nästa år istället! Och nog kändes det som att alla sprang tillsammans ändå, jag tänkte åtminstone på alla reflexvästklädda som sprang samtidigt som jag runt om i landet. :)

Daniel sa...

Så blir det säkert! Vi får hoppas detta är början på en trevlig tradition! :)

Pernilla Hult sa...

Trist med uppslutningen!
Ingmarie kanske kan spika datum för all framtid så kan vi tjata om denna dag så folk förstår ;)

Daniel sa...

Jag var lite förberedd på det så det var helt ok. Lite bra musik i iPoden också och en fin kväll gjorde passet lyckat.
Jag tror den 26/1 är spikad för alltid :)