31 jan. 2010

31/1 Bakom galler


Då drog innebandysäsongen igång med ett brak igen. Vår ordinarie målvakt har problem att ställa upp denna säsongen så då får jag rycka in. Jag har stått i mål förr och har egen utrustning med det har gått 3 år sen sist jag vaktade kassen.

Vi spelar i 1:a divisionen i något som heter Svenska Innebandyligan och killarna som spelar här är inga blåbär. Satan vad dom skjuter hårt och skotten sitter hela tiden högt upp mot kryssen. Jag hade stora problem att hålla koll på projektilerna idag och det blev en ganska rejäl knäck för självförtroendet.

Vi spelade 2 matcher på 3 x 11 minuter och jag var ganska slut efteråt. Dom här sidorörelserna är jag inte alls van vid så jag ser fram emot en grym träningsvärk imorgon. Vi förlorade första matchen precis och den andra vann vi så det blev väl ändå godkänt!?

Nu laddar jag för att köra helgens långdistans, hoppas dom får plogat vägarna fort för just nu ser det ut som det blir vinter-häcklöpning över drivorna.
Jag är dock glad över att slippa ha denna utstyrseln på mig mer idag.
Viktigt med skydd på rätt ställe!! ;)

6 kommentarer:

Sofie RW sa...

Finns det någon typ av träning/ sport som du INTE sysslar med? Lycka till med skyddandet av målet!

Pernilla Hult sa...

En liten by the way-fråga: garmin - är det något du är duktig på?

Gubben har problem och jag har lagt ut en fråga på min blogg, kan du kika och se om du har svaret?

Tack!

rosenblom sa...

Men hur går det med knäna?? Jag var tvungen att lägga av efter en halv säsong som innebandymålvakt. Förbannat kul, men aj så ont...

Daniel sa...

Sofie - Det finns mycket jag inte testat ;) Fast det här med att sitta i mål är egentligen inte så roligt och framför allt är det väldigt otacksamt. Men jag ställer upp för laget när det behövs :)

Pernilla - Ska ta en titt på din blogg! :)

Rosenblom - Har inte haft några problem sedan jag skaffade handbollsskydden från Rehband. Du ser dom på den nedersta bilden. Dom är dock dyra men verkar hålla för evigt. Dessa är över 10år gamla!!

Förresten! Hade problem att komma in på både din och din kärestas blogg innan idag. Funkar dock nu, tänkte det kunde vara bra att veta kanske!?

rosenblom sa...

Ok. Oavsett skydd tror jag att ålder tvingar mig bort från bollsporterna. Väldigt sugen på att börja spela fotboll igen. Men fotlederna avstår nog helst.

Men nu är jag ju skadad igen så jag kanske ska börja med... schack? ;-)

Tack för infon. Jag hade den dock redan. Jag hade också svårt att komma in under i stort sett hela dan. Skrev ett kort inlägg om det som jag hann publicera mitt i kaoset.

Daniel sa...

He he!! schack kan det inte vara många skador i om man jämför mot bollsport och löpning. Alltid ett säkert kort! ;)
Jag såg inlägget på din blogg sent igår kväll. Bra att dom fixat problemet!