10 mars 2010

10/3 Keps så klart !


Jag vet inte om någon har missat den här småroliga diskussionen som råder kring keps eller inte? Den har pågått ett tag på diverse forum och nu skrev även Claes Runheim lite om den i ledaren i senaste Runners World.

Jag kan konstatera att jag själv har sprungit med keps sen jag började med det i somras. Kör inte med den på löpband men annars är det alltid keps på oavsett väderlek och förhållanden. Vet inte om ni som läser bloggen har sett att jag alltid har keps? Ni kanske t.o.m tycker jag är konstig som jämt kör med detta? Jag kan bara säga att keps äger!! Det finns bara fördelar!!!


Ikväll sprang jag 10k i mörker och hade stor nytta av kepsen. Den hindrar pannlampan från att glida ner i ansiktet och när bilarna inte bländar av helljuset så är skärmen toppen att skydda ögonen med från ljuset. Det finns mer fördelar.....

Den skyddar mot snö om man springer i snöstorm!


Den håller regnet borta från ansiktet!


Den skyddar mot solen en varm dag och håller svetten borta från ansiktet! Dra gärna upp bilden och se hur varm och ansträngd killen bakom är. Själv har jag skugga i pannan och är torr i ansiktet, glad är jag också! :))


Vill man inte vara med på bild så är det bara att dölja ansiktet med den!


Sist men inte minst, underskatta aldrig killen i keps!! Dave Wottle är hur cool som helst!!!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med. Jag skaffade min keps för att skydda glasögonen från regn. Fungerar bra som svettband också.
Den springer jag inte gärna utan.

Dante9 sa...

Hade han inte haft kepsen så hade nog hans liv sett annorlunda ut :-)

Blondinpappa sa...

Härligt klipp från OS -72, tack för det. Riskabel taktik på 800 meter - numera starkt förknippad med Jurij Borzakovskij. Ibland fungerar den (OS -04) och då är resultatet spektakulärt, som i klippet!

Staffan sa...

AMEN! Keps äger!! Finns bara fördelar som du skriver, min favorit är en vit Reebok-keps i funktionsmaterial, egentligen är det en dam-modell men vem bryr sig!!

Jag har bidragit till kepsdebatten på jogg.se och även nämnt det i ett inlägg
http://wwwfyraochtrettio-staffan.blogspot.com/2010/02/lunchlopning-runners-world-och-nagra.html

Anna (Orka mera) sa...

Ja det är en spännande diskussion det där med kepsarna :) Själv kör jag keps om det är väldigt soligt och varmt eller om det regnar. På vintern är det mössa och annars är jag mösslös!

Petra sa...

Jajamensan, keps ager! Sjalv ar jag ocksa en kepsmanniska. Dels haller det solen ur ogonen, man blir inte solbrand i harbotten och sa haller det haret borta fran ansiktet (och sa ar det snyggt!). Basta - keps is the shit!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehehehe, ja keps rockar! :)

b sa...

Keps är det ultimata.
Kör med det fram till det blir för kallt. Då åker löparmössan fram

messan sa...

Keps är kanon tycker jag! Speciellt på sommaren som skydd mot solen.
Må så gott!

Daniel sa...

Tack för era kommentarer!!
Härligt att alla gillar den!! :)
Då kör vi med keps!!! :))