11 mars 2010

11/3 Armhävningar och pannbensbygge

Om någon undrar så kör jag fortfarande armhävningsutmaningen, tror dock att jag är ganska ensam om att fortfarande syssla med detta. Jag är envis och ger inte upp, har nu kört utmaningen i 7 veckor. Programmet är ju på 6 veckor men jag har fått upprepa både vecka 4 och 5, nu är jag dock klar med vecka 5 och ska ge mig på den 6:e och sista veckan. Idag på gymmet gjorde jag ett maxtest och maxar nu 80st mot 30 som var utgångsläget, tror jag ska kunna fixa 100 snart.

Det blev totalt 60 min intensiv styrka på gymmet idag och precis som i förrgår blev det mycket ben och core. Därefter steg jag på bandet för veckans 2:a kvalitetspass som var tempopass på 15km.

Värmde 1km och startade på 4:40 tempo som utgångsläge. Smög sedan upp tempot efterhand så att jag körde sista kilometern i 4:00 tempo, därefter 1km nerjogg vilket totalt blev 17km.

Det var längesedan jag var så här varm!
Nyklippt är jag också! :)

Det stod i programmet att det här kvalitetspasset inte är så mentalt jobbigt då man ökar hastigheten successivt. Håller inte alls med om detta!!! Det här var jättejobbigt!!!
Att hela tiden öka medan man blir tröttare och tröttare i hela 15km bygger pannben vill jag lova!!! Jag var dock grymt nöjd och svettig som sjutton efteråt, nu håller den här glada skåningen en vilodag på detta!!!

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

*tummen upp* :)

egirl sa...

Ojojoj jag är imponerad. Du är så himla duktig och stark - både i med och motgång! Och tar dig dessutom tid och peppar andra (som mig själv...) Imponerande som sagt och en fantastisk bra förebild: vill man så går det!

80 armhävningar...? Galet bra!! :)
Ha en skön helg nu!

Daniel sa...

Helena - :))

egirl - Tack för dom fina orden! Alltid kul att kunna peppa andra lite också, känns som vi är en enda stor klubb här med våra bloggar. :)

Ha själv en bra helg!!

Joel R sa...

80 är ju fantastiskt. Jag har som du förstått lagt ner efter att ha kört om vecka 3 och 4 två gånger utan att klara fyran då heller.

Uppenbart är att det inte funkade på sex veckor i alla fall.

Bästa maxtest blev 52