14 mars 2010

14/3 Hemma igen!

Stockholm visade sin bästa sida under hela vistelsen.
Kan himlen bli blåare!!??

Då var vi hemma igen efter en lyckad helg i vår huvudstad. Har fått rekat lite inför Stockholm Marathon och det känns som jag har bra koll på läget nu. Vi kommer bo på samma hotell under maran som vi bodde på nu. Det ligger verkligen perfekt och jag kan krypa upp på rummet efter målgången. Vill också rekommendera detta hotellet ifall någon behöver ett trevligt hotell centralt beläget, Scandic Park var namnet.

Morgonpigga killar!

Fick också kollat banan lite idag med trevligt sällskap, Piratfarsan och Janne dök upp utanför hotellet efter frukost och vi fick en skön löptur runt Stockholm. Det var riktigt trevligt att träffas irl, häftigt att träffa personer som men redan "känner" men aldrig förr träffat.


Vi fick testat Västerbron och jag tror inte den avskräckte mig direkt men jag kan tänka mig att den blir tuff på andra varvet. Jag är ju lite härdad sen New York där broarna duggade tätt, Verrazano Bridge, Pulaski Bridge, Queensboro Bridge, Willis Avenue Bridge, Madison Avenue Bridge......tror jag ska kunna fixa 2x Västerbron också ;).

Nöjda "brobestigare"

Belöningen, fin utsikt!

Avslutade vistelsen i Stockholm med ett besök på Vapiano som jag bara älskade. Hit ska jag gå och ladda med pasta innan maran. Jag varnade dem för att det kunde bli mycket löpare där i början av juni ;)

Stockholms bästa pasta!

Vill tacka Piratfarsan och Janne för trevligt sällskap!!! Hoppas vi kan göra om detta fler gånger, jag hade hur trevligt som helst!!!

Piratfarsan!! Klart du ska köra en mara någon gång! Det är ingen match för dig!

Summerar veckan med dessa siffrorna, löpning 75km och styrketräning 120min. Nöjd med ännu en lyckad träningsvecka som fick en skön "final"! :)

11 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Underbart väder Ni hade på löpturen. Vapiano är det många som lovordar.. Får skriva upp det på kom ihåg-listan.

Lisette sa...

Grymt bra löpväder det varit denna helgen. Bron *2 är nog inga större problem för dig. Vilken grym löparvecka du haft för övrigt!

LOPARJANNE sa...

Tack för trevligt sällskap på rundan idag. Självklart får vi upprepa något så positivt...

Och en snygg blå färg du använde till himlen ;)

Staffan sa...

Nästa gång vill jag hänga med - det verkade riktigt trevligt det där...eller ska vi kanske ta det på maran istället :)

Trail.st sa...

Det var jäkligt kul att träffa er irl, ni var ungefär som jag hade trott också :-) (Trevliga alltså!)

Daniel sa...

Pernilla - Tror inte du blir besviken om du går dit. Det finns både i Gamla Stan och på Sturegatan, precis vid Humlegården om du kommer från Stureplan.

Lisette - Vädret kan man knappast klaga på denna helgen. ;)

Janne - Visst måste vi det! Är du söderöver någon gång så säg till så tar jag gärna med dig på en runda här nere. Finns en hel del fina miljöer att springa i.

Staffan - Jag ska hålla koll efter nr 890 på maran ;) annars får vi givetvis ta en runda vid ett annat tillfälle. Det är inte sista gången jag är i Stockholm.

Piratfarsan - Detsamma!! ;)

Staffan sa...

Daniel, efter att ha hämtat nummerlappen och rekognoserat klart på mässan brukar jag ha svårt att så ihjäl tiden...funderar på om några bloggare ska träffas IRL för lite försnack/ta det lugnt/slå-ihjäl-lite-tid...någonstans på Östermalms IP. Det vore ju väldigt kul att träffas ett gäng som man bara träffat via bloggarna!!

Sedan kan ju de som vill (och som startar i samma startgrupp) göra sällskap på loppet, vilket ju absolut inte är ett måste om man vill köra sitt eget lopp....

Jag tror jag ska föreslå något sådan på bloggen när det närmar sig, som ett alternativ till att bara hoppas att man stöter på sina läsare...

anneliten sa...

Ledsen att jag bangade... Kände mig lite stressad inför min Indienresa (13.15 lämnade jag hemmet) och av ditt tempo :-)

Daniel sa...

Staffan - Låter som en riktigt bra idé att spinna vidare på!! Vi bloggare kan ju peppa varandra lite innan loppet :) Jag är på!!!

Anneliten - Det kommer fler tillfällen!!! Oroa dig inte för mitt tempo ;)
Ha det bra i Indien!

Lyckoklubben sa...

ååh, ser ju ut som ni hade det grymt härligt! Helt sjukt vad inspirerad jag blir av all din löpning.

Vapiano har jag inte hunnit besöka än, men de verkar ha supergod mat. Skönt att få det bekräftat! :)

Daniel sa...

Dit och testa bara!! :) Tyckte dom hade bra priser också! :)