13 mars 2010

13/3 Skön löptur

Fick till sist kört dagens träning i strålande sol. Först blev det 250 armhävningar och sedan gav jag mig iväg på en improviserad löprunda på 10k. Jag hade ingen direkt tanke med min runda mer än att jag skulle springa på och se vad som hände. Tog en tur i Humlegården där jag fick någon knasig idé att jag skulle springa på alla parkgångarna. Tyvärr var det väldigt halt och slirigt där så jag fick hoppa över en del av gångarna. Jag fick också mätt upp att yttervarvet runt Humlegården är 1,3km, blev förvånad då jag trodde att parken var betydligt större.


Fick också promenerat en hel del kilometer runt centrala Stockholm, gick en tur runt Skeppsbron och såg en löpare med blå jacka och svarta tights som sprang mot slussen. Fick en känsla av att det kunde vara Ingmarie, hon sprang utan hälisättningar och hade bra fart. Får nog fråga henne imorgon om det var hon?

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Ha ha! Det VAR jag och vet du, jag tänkte på dig där jag sprang för jag vet ju att ni skulle bo i närheten. Tyvärr dyker nog varken jag eller Anneli upp i morgon...:-( Behöver lite sovmorgon. 6 tidiga morgnar och sen på måndag igen blir för mycket för mig. (Kl 9 i stan betyder upp senast kl 07) Hoppas du förstår och ändå får sällskap och en fin tur.Västerbron blir en baggis för dig!

Daniel sa...

Du sprang faktiskt om oss med 1/2 meters avstånd. Det var inte förrän du kommit ca 50m bort som jag började fundera på att det kunde vara du. Synd jag inte tänkte snabbare ;), då såg ut att ha en skön löptur i solen :)
Vi får ses en annan gång! Förstår att det blir tidigt....

Miranda sa...

Om man ändå hade vart i stan ju!

Ingmarie sa...

Tänk att jag var så nära men ändå så långt borta..Hoppas du fick en fin tur i dag innan hemresan. .Nästa gång SKA vi ses! I värsta fall får det väl bli på marans efterfest. ;-)

Daniel sa...

Miranda - Det kommer fler tillfällen!! :)

Inngmarie - Jag kan inte smälta riktigt att jag inte hejade till när du susade förbi ;).
Vi ses en annan gång, efterfest låter roligt :))