29 mars 2010

29/3 Tränar vidare och blickar framåt


Idag fortsatte min träning, gillar att man inte tömmer sig helt på dem här korta loppen så att man är människa igen dagen efter. Körde lite lätt styrka för överkroppen samt lite rehab för benen, det blev också 6km lätt återhämtningspass på bandet. Trots gårdagen kändes det piggt och bra idag men jag tog det som sagt lugnt för nu väntar 4 tuffa veckor med full fokus.

Summerar först den gångna veckan som ännu en lyckad träningsvecka. Det blev 44km löpning med 3st kvalitetspass samt 120min styrketräning. Det var långpassvila denna veckan vilket gjorde att det inte blev så mycket kilometer men desto mer kvalitet. Känner mig nu pigg och redo för vad som väntar.

Det kommer nu ett block på 4 veckor med 80-90km löpning varje vecka. Jag bävar lite inför detta och blir det för tufft kommer jag skala bort de lätta distanspassen för att kunna satsa på kvalitet istället.

Det lurar också ännu ett lopp runt knuten, nästa lördag den 10/4 ska jag springa en halvmara där jag kommer ladda för sub90, antagligen kommer jag få stuva om lite i marathon-programmet för att kunna få till detta loppet på bästa sätt.
Sub 90 på halvmaran är ett av mina stora mål, spännande tider väntar nu! :)

7 kommentarer:

Staffan sa...

Mycket löpning nu ett tag då med 80-90km vecka!!

Då hoppas vi på att vi knäckt varsin drömgräns inom 10 dagar, jag sub40 på milen (fast egentligen har jag ju bara satt sub42min som målet för året, var lite försiktig där...) och du sub 90 på halvmaran!!

~●Helena Pettersson●~ sa...

*tummen upp!*
Kul att det gick så bra på tävlingen också! :)

anneliten sa...

Det blir ju inte mindre jobbigt om man byter distans mot kvalitet... Men du är väl inte den som gör det lätt för dig ;-)

Pernilla Hult sa...

Superduperbra jobbat!!!

Nu har jag problem med Nike+ och att ladda upp min runda.. Jag glr enl. instruktionerna men kommer aldrig fram till rutan " save your runs". Jag kommer direkt till "log in" och väl inne på Nike+ hittar jag ingen länk att klicka på för att komma till "save....". Så min Mini-Me dansar inte idag heller =( Har Du någon aning om vad jag gör för fel?

Daniel sa...

Staffan - Jag tror vi båda har bra chans att lyckas med våra mål. Känns som vi är i ganska lika form om man tittar på träningen.
Jag tycker ju du verkar vara grym just nu så då borde jag också vara det ;). Det ska säkert gå vägen detta! :)

Helena - Tack! Det flyter på som sjutton just nu! :)

Anneliten - Jag tänkte ta bort de lätta distanspassen helt och inte byta ut dem. Kvalitetspassen står fast och dem gillar jag. Det jag är rädd för är att mängden blir för tuff för kroppen. Då får de lätta distanserna ryka.

Pernilla - Har noll koll på det där. När jag kopplar min iPod till datorn startar iTunes automatiskt och då känner programmet av om jag tränat och frågar om jag vill besöka Nike+. Klickar sedan på en ruta och Nike+ öppnas och passet är loggat.
Skulle jag komma på något hör jag av mig annars så testa runt lite så löser det sig kanske....

Pernilla Hult sa...

Det har löst sig nu. Fick testa några gånger men till slut när svordomarna var slut så bara fungerade det =)

Daniel sa...

Kanon Pernilla!