12 apr. 2010

12/4 Glassigt


Njuter fortfarande av den lyckade helgen! Tog ett lätt löppass på 8km där jag sprang upp på Minnesbergsbacken och körde lite stretch i ett härligt solsken. Beundrade utsikten över hela Söderslätt med havet långt bort samtidigt som jag kände mig väldigt kaxig över vad jag presterat i helgen. Skön känsla att stå där uppe och rensa huvudet på tankar.

Sprang sedan hem, körde lite mer stretch på trädäcket och avslutade med en god espresso i solen. Som jag längtat efter detta hela vintern!!! Äntligen sol och värme!!!

7 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Mmm... Espresso i solen!

Anonym sa...

Bra att du verkligen tar in vad du har presterat. Det är så lätt att bara gå vidare mot nästa mål.

Njut av känslan att lyckas med målsättningen. Vem vet när det händer igen.

Anna (Orka mera) sa...

Njut av espresson! Det är du värd efter helgens dunderprestation! Grattis till grymt utfört lopp!

Sofie RW sa...

Ja njuut! Och du... efter att du skrev i ett inlägg för någon vecka sedan att ni fått hem en laddning nespresso-pods, var jag bara tvungen att klicka hem en maskin. Så nu kan vi också njuta av det gudomliga kaffet (utan att dra en halvmara innan dock).

Daniel sa...

Mikael - Det är riktigt najs! ;)

Peter - Man måste försöka stanna upp och njuta ibland. Sådana här saker är också bra att ta fram när man har regniga dagar. :)

Anna - Tack!!! Det där loppet satt där det skulle! ;)

Sofie - Vilket bra köp!!! Vi har haft våran i över 3 år tror jag, vi är jättenöjda! Det är äkta vardagslyx det där kaffet! :)

Spring-Therese sa...

Hej Daniel och vilken underbar läsning att komma hem till efter ett träningsläger utan uppkoppling...

STORT GRATTIS från mitt hjärta!

Fantastiskt bra jobbat! Fast jag är inte det minsta förvånad. Jag visste redan när vi sprang i Malmö att du har massor i kroppen att plocka ut när väl säsongen skulle starta. Kul att du fick till det så bra och lyssnade på formkänslan och vågade. Grymt fint sprunget!

Och så underbart att se att du njuter till fullo av detta och smider planer och blickar mot maran.

Du är grym och en otrolig inspiration!

Grattiskramar,
Therese

PS. Jag gissar på att du kan persa minst med 30 minuter på maran... Har du världens bästa dag kan du till och med pressa dig ner under 3h vågar jag tro. Fast det kan du "spara" tills nästa år. Ingen brådska, du ska springa länge till och njuta många underbara mil! :)

Daniel sa...

Hej Therese!! Tusen tack och väkommen hem igen!

Det där med under 3h har snurrat lite i mitt huvud men det känns lite orimligt än, fast man vet ju aldrig? ;) Jag tränar ju efter 3h-programmet och kan hålla jämna steg med det utan problem. Har 9-veckor kvar att träna dessutom.
Känns det rätt i Stockholm kanske jag satsar på 4:14-tempo och ser hur långt det håller. :)
All träning verkar ha grym effekt på mig just nu så man vet ju aldrig :)

Kram tillbaka och hälsa Henrik från mig!