19 apr. 2010

19/4 Coaching


Tog det ganska lugnt idag efter gårdagens långpass och körde ett återhämtningspass tillsammans med min fru. Hon håller på med ett nybörjarprogram för löpare och hennes pass idag passade mig perfekt. Samtidigt var det roligt att coacha lite och även kolla på löpstil och annat.

Höga på kvällssolen!

Började värma upp med 10min rask gång, sedan körde vi jogg-intervaller på 12 x 3min med kort gåvila i pauserna på 15sek. Avslutade sedan med 5 min gång och vi fick till ett riktigt trevligt pass, totalt blev det 7km. Det här måste vi göra fler gånger! :)

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Fin bild.

mikael sa...

Har glömt att gratta dig till en fantastiskt bra tid på loppet i Malmö.
Både sub 40 på 10 km och sub 90 minuter på halvmaran.
Imponerande.
Tror dessutom att du har mycket mer att ge

Grattis!

anneliten sa...

Perfekt för frugan att få en alldeles egen coach. Och samtidigt får ni spendera lite tid tillsammans. Jag försöker ibland få till träning med min P, men det lyckas alltför sällan.

Daniel sa...

Helena - Tack! Vi ser ut som Tim Burton figurer ;)

Mikael - Tack! Tror också det finns mer att ge men jag är ju självklart jättenöjd! Jag gick ut hårdare än planerat men kunde nog gått ut ännu hårdare :)

Anneliten - Träna tillsammans är toppen, vi kör mycket styrka tillsammans redan men kan vi köra löpning också är det ännu bättre :)
Lycka till med din P ! ;)