25 apr. 2010

25/4 Avslutning och planering



Tokig som jag är körde jag 3st innebandymatcher på morgonen efter mitt långpass. Har inte en aning om detta är bra eller dåligt men det kändes bra. Detta var också säsongsavslutning, vi var tvungna att spela bra för att hålla oss kvar i serien. Tyvärr förlorade vi två av matcherna och vann bara en vilket gör att vi nu blir nerflyttade. Tycker ändå det är helt ok då vi kommer få lite lätta matcher för omväxlings skull.


Efter bandyn blev det ett sista möte inför Sydkustloppet nästa helg. Riktigt skönt vårväder idag vilket gjorde att vi kunde hålla mötet utomhus. Hoppas vi kan få samma väder nästa helg till loppet, västlig vind...pleeeeese!!

Vi kommer blir ca 220 startande och 7 lag ställer upp. Mycket praktiskt som måste funka med så pass många löpare men det känns som vi har full koll. Tror det kommer bli riktigt lyckat och jag hoppas löparna kommer gilla både banan och arrangemanget.

Någon har kanske sett att vi fick in en notis om loppet i senaste Aktiv Träning. Lite sent kanske men det kan nog dra in lite efteranmälningar på plats.

Summerar träningsveckan med 45 min stryka, 90 min innebandy i matchtempo och 65km löpning. Ingen jättebra vecka vilket beror på att jag inte varit i stöt. Som jag skrivit här innan så är det något som spökar i kroppen, jag har lyssnat på signalerna och tagit bort det lätta distanspassen. Enligt programmet borde jag fått ihop ca 85km men jag är ändå nöjd med att ha fått ihop 2 bra kvalitetspass och ett lyckat långpass. Nu väntar en lite lugnare vecka där jag ska ladda för Sydkustloppet. Ser verkligen fram emot nästa helg!

5 kommentarer:

mikael sa...

Har kört korphockey under vintern. Fruktansvärt jobbigt men så kul :)
Vi kom tvåa i vår serie vilket jag är glad för.
Det är alltid roligare att vinna matcher :)

Körde 15 km i helgen. Kändes bra och mellan 13 - 15 km kunde jag hålla ett 3.55 tempo.
Det finns kapacitet och det är skönt att veta

Petra sa...

Hoppas allt gar bra med Sydkustloppet nu! Det maste ju bada gott som deltagare att hora att en passionerad lopare som du faktiskt har organiserat detta. Ska bli jattekul att lasa din rapport om detta sedan.

Laste ditt inlagg ocksa om sjukhusvistelsen. Fy vad trakigt att det ska vara sa. Man onskar att man kunde gora nagot...

Daniel sa...

Mikael - Häligt att du också lirar innebandy! Har hört någon kalla det sporten från helvetet för det är så jobbigt ;). Riktigt bra träning och jag tror det bygger starka ben.
Fint pass på 15km du fick till, gillar tempot på avslutningen! :)

Petra - Tack! Blir vädret bra så är jag övertygad om att det blir en lyckad tävling. :) Rapport kommer! ;)
Sjukhus är aldrig kul :( får hoppas dom behandlar sina nydiagnostiserade bättre idag.

mikael sa...

Nej, det är inte innebandy utan hockey med bandyklubba/hockeyklubba och bandyboll :)

Daniel sa...

He he! Jag läste innebandy av någon anledning, förlåt ;)