10 maj 2010

10/5 Positivt från gårdagen


Som jag skrev i gårdagens inlägg så fanns det en del positiva saker trots "misslyckat" långpass igår. Jag testade för första gången något som heter Flapjacks, har läst på andra bloggar om detta så jag var lite nyfiken på dom. Körde en choklad före passet och en pecan efter passet, tyckte det funkade bra och dessutom var dom jättegoda. Har hittat lite recept för att kunna göra egna så det kanske blir lite kakbak här snart.

När det gäller passet i sig så fick jag ju trots allt kört mitt långpass, självförtroendet hade nog fått sig en törn om jag lyckats få lift hem. Nu tror jag pannbenet växte en aning istället och jag varken skadade mig eller blev förkyld trots kylan.

Angående skada så är benet bättre idag än vad det var igår så jag tror inte det är farligt att fortsätta köra på. Försöker dock vara väldigt lyhörd så det inte går åt pipsvängen nu sista veckorna innan maran. Nu fick benen också vila idag så jag tror dom ska vara redo för intervaller imorgon, men som sagt.....jag kommer köra "intelligent".

Skavet jag fick av shortsen var också en nyttig väckarklocka, sprang New York marathon med denna modellen utan problem och har trott att skav var något alla andra fick men inte jag inte ;). Fick därför en anledning att köpa ett par korta tights att testa istället, alltid positivt med nya prylar!


Körde 40 min core på gymmet innan jag åkte in för att testa den nyöppnade Runners Store i Malmö. Fick bra hjälp direkt och förklarade mitt problem, testade 4 olika modeller där jag fastnade för en Asics vilken naturligtvis också var den dyraste. Jag var ändå nöjd med mitt köp och ser fram emot att få testa dom, bilder kommer senare.

Vill också lovorda nya butiken som var riktigt trevlig, jag gillade personalen och servicen. Har inte varit nöjd med Löplabbet alla gånger och nu tror jag dom har förlorat en trogen kund till konkurrenten.

4 kommentarer:

Staffan sa...

Jag är ju ett storts Runners Store-fans men just kläder tycker jag de är ganska dyra på, i alla fall i Stockholmsbutiken.

Anna sa...

Jag ska in på RS imorgon.Jag´har inte varit där än, ska bli kul att se vad man kan hitta.

Ingmarie sa...

FlapJacks är mina favvo! de har funnits massor av år i USA och jag brukar bunkra när jag är där. :-)(Mycket billigare och fler sorter.)

Daniel sa...

Staffan - Tror både Löplabbet och Runners är lite dyra med kläder. Ska man göra kap passar nog de större butikerna som Stadium och Intersport bättre. Har själv passat på ibland och fått saker för halva priset :)

Anna - Kul!!! Hoppas du hittar något, alltid roligt med lite nya kläder eller nåt :)

Ingmarie - Då har vi samma smak för jag gillade dom skarpt. Tror dom hade 5 olika sorter i vår Konsumaffär, ser fram emot att testa fler :). Förstår att du bunkrar dessa ;)