1 maj 2010

1/5 Ännu ett lyckat lopp!


Här är en snabbrapport från dagens lopp, kommer en längre berättelse när mer tid finns.....

Vi kom ca 200 löpare till start idag och både vädret och vinden var med oss. Arrangemanget flöt på som det skulle och jag tror löparna var nöjda med dagen då det var glada miner överallt. Alltid lika härligt när det är så! :)

Själv persade jag ännu en gång på milen med tiden 39:05 och tiden för hela loppet blev 1:27:05 vilket räckte till en fin 5:e plats. Lite sämre tempo på andra halvan alltså vilket beror på att den går i terräng.

Den fina trenden håller i sig! Nu blir det efterfest här nere på Sydkusten!

Dagens tider

13 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Grattis till 5:e platsen! :D
Kram

Löpning & Livet sa...

Åh, grattis!! Ser fram mot en längre rapport :)

Sofie RW sa...

Grattar och lyfter på hatten (igen)!

Miss Agda sa...

Hurra! Vilken grym tid!!!! Bra att du just nu springer för mig med :)

Katarina M-I sa...

Sheeeeeesus!
Du är helt fantastisk Daniel!!

Grattis:)

Kram från Katarina

Pernilla Hult sa...

Vilket lopp! Vilka tider! Grattis!! =)

anneliten sa...

My god! Du blir bara bättre och bättre - var ska detta sluta?

Staffan sa...

Helt otroligt öppna en halvmara på 3:42 första kilometern, du känner inga begränsningar just nu va' :))

Grattis igen till en superfin tid och kul också att den räckte till en fin 5:e plats!

Anna (Orka mera) sa...

Shit pommes vilken tid! Grattis!!!

Ingmarie sa...

Grattis! Och jag säger det igen. Sub 3 timmar! :-)

Daniel sa...

Helena - Tack! Kram tillbaka!

Andréa - Tack tack! Visst kommer det en lite längre rapport senare :)

Sofie - Tusen tack!

Miss Agda - Tack! Hoppas du snart är på benen igen!

Katarina - Tack! Är verkligen inne i ett skönt flyt nu! :)
Kram tilllbaka!

Pernilla - Tiderna sitter där de ska nu, kan inte riktigt fatta själv att jag ligger på dom här tiderna. Tack!

Anneliten - Har inte en susning var det ska sluta. Idag sprang jag bara på utan någon större press på mig. Kändes underbart! :)

Staffan - Tack! Kände mig grymt pigg i starten och gjorde ett ryck. Kul att testa gå ut lite hårdare än vanligt, he he!! ;)
Jag hade råd att "vägga" idag men det höll hela vägen ändå :)

Anna - Tack! Foamrollern glöder här just nu ;)

Ingmarie - Tack!! Sub3 känns närmre och närmre nu :) Vågar dock inte hoppas för mycket.

Anonym sa...

Grattis till ännu ett härligt genomfört lopp.
Ingen som läser din blogg tvivlar på att du kommer göra allt för att klara sub 3. Din störtsta motståndare till det är din egen kropp. Att du håller, att du inte får någon förkylning eller att din sjukdom spelar spratt just den dagen. Men på något sätt känner jag att händer det något så händer det veckan efter. Du håller allt borta med din vilja och positiva inställning. Ja det känns så i alla fall.

Grattis än en gång till 5:e plats :)

Daniel sa...

Tack Peter! Det ska nog gå vägen och även om det inte skulle hålla så är det inte hela världen. Jag är riktigt nöjd som det är just nu :)
Trodde aldrig jag skulle kunna prestera dessa tiderna när jag började löpträna :)