30 apr. 2010

30/4 Nu sitter man här igen

Skrev i ett inlägg efter förra halvmaran att jag bara skulle njuta av loppet imorgon. Nu sitter jag är igen och känner mig laddad till max, det kommer inte bli någon njutning imorgon heller. Jag vet att jag kommer ge järnet som vanligt för jag har den här tävlingsmänniskan i mig som är ganska svår att lägga på hyllan. Som tur är älskar jag denna känslan och det ska bli jätteroligt!

Idag kommer också Joel ner för att springa loppet, riktigt trevligt och något jag sett fram emot. Får väl se om han överlever en helg här nere bland trelleborgarna, tydligen har han läst på i en skånsk ordlista så han förstår vad vi säger. Den värsta skånska talar man i Trelleborg om man ska tro på Pang Prego i P3. Jag kan bara hålla med, vissa trelleborgare förstår inte ens jag.



Får se hur mycket bloggande det kommer bli i helgen, schemat är fullt! Ikväll blir det grillat med Joel, sedan blir det nog lite bål samt lyssna på min svärfar som sjunger i manskören. Sydkustloppet på lördag, sedan är det efterfest på kvällen. På söndag blir det brunch med vänner i Malmö och på kvällen blir det spring med Johan Wester (Hipp Hipp Kajan) i Lund där han ska försöka knäcka sub50 på milen.

Trevlig helg och ha en riktigt skön valborg alla!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma Daniel.
Det är alltid kul att läsa din blogg. Glad positiv och härlig attityd till livet. Jag gillar det.

Jag tror att det börja ge med sig nu och kanske finns det ett strimma hopp för löpning i framtiden.

Lycka till i loppet :)
/Peter

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hahahahahaha! Roligt klipp. :) Attans, jag skulle knappt fatta vad du säger med andra ord. hehe.
Lycka till på loppet! :) Håller mina tummar för dig vettú! :D
Trevlig valborg!

Löpning & Livet sa...

Stort lycka till!!

Kommer gå jättebra, det vet jag :)

Staffan sa...

underbart klipp! Skickade det direkt till en god vän med Skåne-ursprung!!

Lycka till på loppet nu!

Daniel sa...

Peter - Tack för dom värmande orden! Klart det finns hopp om framtiden, det finns det alltid ;). Tålamod bara så är du snart på banan igen.

Helena - Tack! Du hade inte haft några problem att förstå mig, jag är från Malmö-trakten egentligen. ;)

Andréa - Tack! det ska säkert gå jättebra. För en gångs skull är jag inte ett dugg nervös. Jag kan den här banan som min egen bakficka och kroppen känns toppen! :)

Staffan - Kul att du gillade klippet, tycker själv det är klockrent :)
Jag tar med ditt mantra "snabb-stark-lätt" imorgon också...Tack!!

Anna (Orka mera) sa...

Lycka till i morgon!!

Daniel sa...

Tack Anna! Det ser ut som vi kommer ha vinden i ryggen för en gångs skull! :)