17 maj 2010

17/5 Tar mig i kragen!


Känner mig fortfarande lite knäckt efter gårdagens långpass, jag är på gott humör men har tappat träningsgnistan lite. Hoppas denna dagens vila ska få igång mig igen, hoppas också att sista veckornas träningsupplägg ska få mig laddad.

Nu börjar nedtrappningen så smått inför Stockholm och det ligger lite roliga kvalitetspass på programmet, det är precis dom passen jag gillar. Bara ett långpass kvar på söndag sedan är det över med dessa.

Jag gillar egentligen långpassen men jag vill kunna springa dom när jag känner för det. Programmet jag går efter gör att jag måste springa dom helst på en söndag men det passar inte alltid med väder och vind så bra. Det blir lite av ett tvång och ibland känner man heller inte för ett långpass trots att man "måste". Ska bli skönt att kunna välja dessa passen när jag känner för det nu efter Stockholm, kanske kan lite mysiga sommarpass kan göra att jag börjar gilla dom igen?

Ska ta mig i kragen nu och försöka få till sista veckorna på bästa sätt, jag är trots allt skadefri och pigg vilket är ett bra tecken. Jag är heller inte nervös inför maran vilket är väldigt skönt, känner ingen press utan ska bara gå ut och ge allt för att se hur långt det räcker.

Passar på att summera förra veckans träning som blev 62km löpning och 170min styrka med mycket fokus på "löparmuskler". Distansen borde varit lite längre men jag höll igen lite då jag hade smärta i benet, tror jag kompenserade detta med styrketräningen.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Hoppas gnistan snart är tillbaka. Kan tänka mig att den kommer som ett brev på posten när solen och värmen kommer. Det är nog jobbigt som det är med skitväder. När resten av sverige har högsommar är det dubbelt så pestigt! Jag förstår att motivationen tryter!

Jenny sa...

Hittade din blogg av en ren slump! Kommer absolut kika in här ofta! Härlig motivation!
Jenny

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag håller tummarna för dig!
Man kan inte vara på topp jämt, lusten kommer nog tillbaka när vädret är bättre. Hur kul är det att frysa liksom. ;)
Kram!

Daniel sa...

Anna - Helt rätt! Lite bättre väder så kommer gnistan, känner mig smått väder-deprimerad just nu. Ska dock köra lite intervaller nu i veckan som jag tror råder bot på det :)

Jenny - Kul att du hittat hit! Välkommen!
Bloggen är nog mer motiverande än vad jag själv är just nu, fast idag känner jag mig på G. Snart blir det nog lite drag här på bloggen igen :)

Helena - Tusen tack! Jag hatar verkligen att frysa....brrrr! Har en känsla av att jag kommer få äta upp allt mitt gnäll också. Skulle inte förvåna mig om det blir värsta sommarhettan när jag ska springa i Stockholm ;)
Kram!

mikael sa...

Det är lite så jag känner också. Träningstrött! Dels för att det kändes som det gjorde förra tisdagen med tidtagningen och att jag nog hade en förkylning i kroppen.

Nu försöker jag kicka igång igen men känner inte en enorm lust. Bara jag kommer igång igen så kommer glädjen också. Imorgon är det heldag med jobbet med middag på kvällen och från torsdag - söndag är jag i Bryssel. Men jag hoppas kunna springa en runda där med min kompis som är fd. elitskidåkare
Ska bli sköj :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehe, ja vem vet. ;)
Jag ringde neurologen idag, pratade med en sköterska och tog upp lite allt möjligt men bland annat så ska hon prata med min ms-sjukgymnast om att jag vill börja rehabträna här.. :) Så nu känns det som stenen är i rullning så att säga! ;D

Daniel sa...

Mikael - Tycker man brukar få en enorm motivationskick efter en förkylning. Hoppas du känner av den snart och lycka till i Bryssel!

Helena - Vad glad jag blir av att höra detta. Toppen ju!!! :)
Ska bli roligt att följa dig när du kommer igång. Hoppas dom snart hör av sig så du får börja. Det kommer ge dig en fin kick nu över sommaren tillsammans med all sol :)