24 maj 2010

24/5 Hett tips

Bild lånad från Kåsebergaloppet.

Jag fick häromdagen ett tips om Kåsebergaloppet som går av stapeln den 14:e augusti. Så här står det på deras hemsida:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kåsebergaloppet - ett upplevelselopp

Kåsebergaloppet är inte en mästerskapsbana där man slår världsrekord. Det är dock en bansträckning som innehåller en mängd upplevelser för deltagaren.

Några av upplevelserna är:
* Springa runt Skånes mest besökta turistmål - Ales Stenar
* Utsikt över havet och stränderna på Sveriges Sydostspets, Bornholm skymtar också i fjärran
* Fin blick över österlenska slätten där man ser ett flertal kyrktorn från samma punkt
* Löpning förbi växande åkrar och genom typiska gårdar
* Folkfest vid start- och målområrde

Allt detta får man som deltagare både på 5 km sträckan och 10 km sträckan. Tar man den längre sträckan ser man desto mer av slätterna, gårdarna och de olika grödor som växer där.

Starten går vid 11-tiden vid Kåseberga Idrottsplats.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är ett givet lopp för mig!!!! Österlen i mitten av augusti går inte av för hackor, visst är det Midnattsloppet i Stockholm samtidigt men här är valet lätt. Kanske fler som är sugna på detta?

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Låter inte omöljligt. Inget uppbokat den helgen!

Daniel sa...

Jag kommer vara där! Ska anmäla mig nu i dagarna, hojta till ifall du ska springa så håller jag utkik efter dig :)

Anonym sa...

Om jag tvingades välja väljer jag Kåseberga. Låter som ett kanonlopp. Midnattsloppet är inte min grej. Vet inte varför då jag aldrig sprungit men lite förutfattade meningar måste man ju få ha.
Halvmara i New York låter grymt, ha en skön resa!

Ingmarie sa...

Verkar vara ett lopp för mina fötter! Midnattsloppet har jag inget behov av. Kutat det x flera och det är inte min grej att springa så sent. Ska absolut kolla upp det där! NY...Åh, det låter underbart! Åker ni "själva"?

Mikael Björk sa...

Det låter som ett härligt lopp. Veckan innan Prinsens minne, men framförallt krock med spännande "Söder om staden" (http://soderomstaden.wordpress.com/) som jag är med och arrangerar. Får avstå...

Daniel sa...

Hempa - Tror man får se Midnattsloppet mer som en rolig grej men det är nog ganska trångt. Bättre med "öppna landskap" då" ;)

Ingmarie - Hojta till om du funderar på att springa så kan jag kanske fixa boende eller nåt? :)
Angående NY så åker vi "själva", inga dyra löparresor ;)

Mikael - Det var ju rackarns!!! Jag var sugen på "Söder om staden" men får nog köra på Kåseberga.
No hard feelings! ;)

Ingmarie sa...

Tack!