24 maj 2010

24/5 New York New York!!!!!


När vi var över i New York i höstas så bestämde vi direkt när vi kom hem att vi skulle återvända snart igen. Det blev mycket fokus på marathon medan vi var där och det fanns så mycket mer vi ville se men som inte fick plats på ett tight schema. Nu ska vi dit igen och det känns fantastiskt kul! Flyg och hotell är idag bokat och klart, det blir hela 8 nätter i oktober.



Min fru börjar få upp kondisen på allvar så jag ser fram emot att utforska staden spingandes med assistans av tunnelbanan då det kan bli lite väl långa avstånd annars. Hotellet ligger nära Central Park så det blir även lite sköna morgonpass medan staden vaknar, fördelen med tidsskillnaden är ju att man är väldigt morgonpigg.




Det är heller inte en slump att New York Road Runners arrangerar Staten Island Half Marathon under tiden vi är där. Det ska nämligen springas lopp också! Woohhhoo!!




7 kommentarer:

Joel R sa...

fan vad kul! Förena nöje med nöje! Jag är inte alls avundssjuk...

~●Helena Pettersson●~ sa...

Kul! :D Titta runt lite åt mig också. ;) Hoppas vi läsare få se lite bilder och sånt sen(?) :)

Spring-Therese sa...

Ååååå vad underbart! Jag blir allt lite (läs: väldigt mycket) avis måste jag säga. Maran var ju fantastisk på alla sätt och vis. Tänk att få springa en halva där och njuta i så många dagar. Det är ni verkligen värda! Synd att ni inte kan packa ner Henrik och mig bara... :)

Må gott och träna väl nu!
T

Mikael Björk sa...

* avis *

Daniel sa...

Joel - He he! Förena nöje med nöje stämmer så bra :). Kanon med löpningen att den är så lätt att "ta med" ;)

Helena - Datorn och kamera hänger med och du är varmt välkommen med på resan ;)

Therese - Tack! Visst var maran super, har en känsla av att detta loppet också kommer vara något att minnas. Verkar vara en "mysig" halvmara som kan passa bra på en semester :)
Jag är "testpilot" och kommer rapportera så får ni åka över senare ;)

Mikael - ;)

Pernilla Hult sa...

Det gör Ni rätt i, att Ni åker över igen när Ni blev så "kära" i staden!
Men mest roligt tycker jag är att fru S ska springa. Hon är så duktig som är på G nu!
Och det blir ju roligt att få följa Er båda på Era äventyr over there =)

Daniel sa...

Håller med, jätteroligt att hon ska köra en halvmara och dessutom ett riktigt bra mål. :)
Hon får träna på "High Fives" också, dom är tokiga i detta där över ;)