19 juni 2010

19/6 Nålar och långpass

Arghhh!!! Vad jag hatar nålar! Varannan dag tar jag min bromsmedicin i benet och trots att jag har gjort detta nu i 2½ år så klarar jag inte av att se kanylerna. Tanken är att man ska hålla sprutan som om man ska kasta en pil och sedan sätta den i låret. Jag har någon inre blockering som gör att jag inte klarar detta. Därför sätter jag sprutan i en manick som kallas autoinjektor, det är bara att hålla den mot låret och trycka av.

Tyvärr är denna ganska obarmhärtig om man träffar fel för den matar in medicinen ändå. Igår träffade jag en nerv så att hela benet hoppade och det är bara så läskigt, under dagen har det känts mysko i benet så jag var lite orolig inför mitt långpass. Vad mina stackars ben får utstå mycket!!!

Till min lättnad funkade benet kanon och jag fick till ett skönt långpass här i Småland, det blev 20km med ett snitttempo på 4:55. Här är lite "semester"-bilder från mitt pass...

Smider planer! Hur ska jag nu springa?

Det är nog ingen tillfällighet att träden hamnat på rad?

Här borde finnas gädda!

Kvällssol!

En stor discokula, senast jag såg en sådan var på en konsert med Kent!

Körde med Newtons för första gången sedan Stockholm Marathon.
Trampolin-effekten var påtaglig!!!

Fel kyrka för dagens bröllop!

Tips! Kolla gärna löpteknik och hållning när ni springer förbi skyltfönster.
Lite svårt att ta foto i farten! ;)

Här var jag dock tvungen att stanna till! ;)

Varm efter dagens pass, ska jag hoppa i???
Det får bli en annan gång, semestern har bara börjat!

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag som är lite lagomt spruträdd tar faktiskt copaxonen som den är. Tycker att det är lättare och gör mindre ont än med autoinjektor. Och i benet tar jag nästan aldrig eftersom jag tycker att det gör ondast där.
Bra att ditt ben fungerade fint ändå, fast den blev torterad:)

Jenny sa...

Vilket härligt långpass, ska själv ut på en lång-runda om några minuter....

Daniel sa...

Linda - Tuffing!!! Ibland fixar jag ta den utan injektor men har på senaste tiden kört med den då jag inte fått bukt med den där blockeringen jag har. Tog mycket i magen förr men det finns inte mycket att sticka i nu längre så det får bli benen.

Jenny - Härligt! Hoppas du får ett skönt pass!

Mikael Björk sa...

Bilderna vittnar om ett härligt pass. Det där med sprutor tror jag att jag skulle ha väldigt svårt att förlika mig med. Usch.

Men discokula! Och solnedgång! Jausa!

Daniel sa...

Sprutor är ett skit, det var nästan värre att jag skulle behöva ta sprutor livet ut än att få diagnosen. Det går dock bättre och bättre :)
Den där discokulan i kvällssolen var riktigt häftig!