15 juli 2010

15/7 Det blev intervaller!

Visste inte om jag skulle träna backe eller intervaller ikväll men det blev till sist intervaller. Tänkte att det var bättre med lite fart för kroppen eftersom jag kört styrka på morgonen. Jag körde 3x5x300m med 45sek vila och 90sek vila mellan seten. Hittade ett skönt tempo, benen var pigga och jag orkade driva på hela vägen. Sista intervallen blev också den snabbaste med ett snittempo på 3:02, snittet över hela serien blev 3:11. Det ger en snittid på 57sek/300m och enligt mitt schema skulle jag ligga på 58-59sek.


Jag körde också en lång uppvärmning och nedvarvning för jag ville få in lite distans i passet, det blev totalt 14km. Som alltid efter intervaller är jag sådär toknöjd och glad, ikväll var det också lite extra skönt. Älskar värmen vi har nu!!! Det är så mycket bättre än i vintras då det knakade i hela kroppen när man skulle ösa på. Nu blir man varm ända in i märgen, kroppen flyter fram som ett väloljat maskineri och svetten lackar som aldrig förr. Det går åt myyycket vatten dock! ;)


3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Underbart! Och så himla härligt att det är fler än jag som ääääälskar den här värmen. :-)

mikael sa...

Tror du att styrkepasset för benen du kört kan vara bra för att stärka underbenen också?

Mina benhinnor sa ifrån igår, igen

Daniel sa...

Ingmarie - Hade gärna haft sommar året runt fast då tror jag inte man hade uppskattat den lika mycket... ;)

Mikael - Har aldrig haft problem med benhinnorna så jag vet inte riktigt hur man ska träna för att slippa dessa problemen. Jag kör mycket vadpress och tåhävningar men vet inte om det skulle kunna hjälpa dig. Du kanske skulle testa andra skor? Har för mig att detta ska kunna hjälpa!?