7 juli 2010

7/7 Bloggen fyller år!

Idag är det 1år sedan jag startade min blogg, oj vad detta året gått fort och det har varit riktigt roligt att blogga. Ångrar inte en sekund att jag startade min blogg, den har gett mig så mycket energi tillbaka i form av feedback och peppande kommentarer från er läsare.

Trodde aldrig att min blogg skulle få så mycket läsare heller, tänk att någon kan vara intresserad av mig och min träning?! Jag startade bloggen 17 veckor innan jag skulle springa New York Marathon för att få lite struktur på min träning, hade inga andra planer med den. Nu ökar antalet läsare stadigt och jag har även fått en del publicitet i media och annat. Känns nästan lite nervöst att veta att så många läser det jag skriver, min blogg har haft över 35 000 sidovisningar under detta året!


Jag visste heller inte om jag skulle fortsätta med varken bloggen eller någon "seriös" satsning på just löpning efter New York. Nu var det ju så roligt att både blogga och satsa på löpningen så jag hann bara komma hem från New York innan jag satte upp ett nytt mål för Stockholm Marathon. Jag skulle knäcka tiden jag satte i New York med över 23min på 7 månaders träning. Det gick det med och där var bloggen verkligen till stor hjälp, tror inte det hade funkat utan allt stöd jag fått från er läsare.


Bloggen har varit värsta boosten för löpningen och förutom att den fått mig att prestera fina tider på marathon har jag satt tider på kortare distanser som jag aldrig trodde var möjligt. För 1 år sedan var mina pers på milen och halvmaran 43:14 och 1:45:10 nu har jag 37:52 och 1:26:15. Känns helt sjukt att blicka tillbaka och jag kan bara konstatera att träning ger resultat!
Något som också känns riktigt skönt är att jag vänder den dåliga statistik min sjukdom för med sig. Jag "borde" inte må så här bra med min MS och bromsmediciner men jag mår bättre än någonsin!


Jag har också fått lära känna en massa härliga personer genom bloggen, detta är en fantastisk bonus som jag inte alls hade förväntat mig. Har ofta trott att löpare är tråkiga och griniga personer som springer för sig själv och surar ute på en stig i skogen. Nu när jag lärt känna en del så har jag fått en helt annan uppfattning. Dom där löparna är ju hur trevliga som helst! ;)

Ett lysande exempel på glada löpare!
Janne och Piratfarsan ute på Västerbron en fin vinterdag.
Ett av många fina minnen från året som gått.

Det har varit ett grymt häftigt år som gått och jag ser med spänning fram emot ännu ett år med bloggen. Varmt välkomna med på ett nytt år med nya utmaningar och träning i massor!

Whhaaa!!! Tar ett glädje-skutt in i ett nytt blogg-år!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis
Du är en sann inspiratör.

anneliten sa...

Ja må den leva! Inspirerande och underhållande är den din blogg. Och den känns alltid äkta. Därför fortsätter jag att läsa.

Löpning & Livet sa...

Grattis till bloggen! :) Hoppas du kommer fortsätta inspirera ett bra tag till!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Grattis.
En intressant och inspirerande blogg om en intressant och inspirerande människa. :)
Jisses vilket skutt! :D

Pernilla Hult sa...

Hipp hipp hurra för Dig och Bloggen idag! :)
Tack för att vi fått vara med på Dina äventyr! Tack för all pepp Du gett! Tack för att Du ger mig sparkar i baken! :)
Ser fram emot att följa Dina nya äventyr!

Staffan sa...

Hurra hurra! Grattis till bloggen men ett ännu större grattis till att du mår så bra och till den makalösa utveckling du haft på bara ett år!!

Jag tror Anneliten träffade precis rätt när hon skrev att din blogg känns väldigt äkta. Du blandar och delar med dig av inspirerande toppenprestationer i löparskor och funderingar kring din sjukdom och dagar när du inte mår så bra på ett öppen, ärligt och personligt sätt!

Therese sa...

Hurra hurra och grattis bloggen! Och det är ju inte så konstigt att fler och fler hittar till dig och stannar kvar som trogna läsare. Jag är här för att du inspirerar nåt grymt och för att du vågar dela med dig av både med- och motgångar på ett sätt som känns väldigt ärligt! Keep up! :)

Daniel sa...

Tack snälla, ni är för goa!!!!

Ingmarie sa...

jag hänger här varje dag och kommer att fortsätta med det! Och ja, på fredag blir du inte bara giftig, du blir farlig! :-)

Daniel sa...

Det är bara så tryggt att ha med dig här på bloggen Ingmarie!
Dina tips och råd har hjälpt mig mycket, kul att du fortsätter hänga med här!
På fredag smäller det! :)