9 aug. 2010

9/8 Skogen igen!

Det blev ännu ett pass i skogen idag! Min fru skulle springa milen lugnt och själv skulle jag köra ett lugnt återhämtningspass, passade därför perfekt att köra ett pass tillsammans ikväll.


Nu blev det kanske inte lugnt hela vägen då det är ganska mycket backar, jag passade på att coacha lite och vi tränade backteknik ihop. Fram med höften och kraftig armpendling medan blicken är fäst på toppen av backen. Det gick riktigt bra och jag tror att någon kommer ha träningsvärk imorgon. ;)

4 kommentarer:

Anna sa...

Härligt att få springa ihop. Dessutom bonus för frugan att få teknikträning på köpet. Måste också bara skriva att ditt långpass verkade bli sjukt härligt. Bara ge sig iväg sådär med lite pengar och mobil till sin hjälp.

John sa...

Är det så man skall göra när man springer uppför en backe? Det låter ju som någon av bandiljärerna i Ferdinand:).

Petra sa...

Du har en "blog award" att hamta hem hos mig!

Daniel sa...

Anna - Det där långpasset blev riktigt bra. Bokskogen är ju inte så stor men det är en trygghet att ha med både mobil och pengar om man ska utforska lite nya stigar. Ska definitivt göra om detta igen någon gång. :)

John - Hahaha! Det var en roligt liknelse! Jag ska springa som en bandiljär uppför Aborrbacken på Lidingö :)

Petra - Tack! Ska titta in på din blogg :)