10 aug. 2010

10/8 Boostar benen

Tävling på lördag och idag körde jag sista kvalitetspasset för att få lite extra fart på benen. Testade ett nytt pass som är en kombination av snabbdistans och intervaller. 3km uppjogg följt av 5km snabbdistans utan att ta ut sig helt, sedan 3min vila för att vara redo för 2x5x200m med 45sek vila och 90sek setvila och som avslutning 4km lugnt. Allt detta lyckades jag dessutom programmera in i min Garmin och det funkade klockrent.

Laddad trots trötta ben!
Skön känsla att få dra på mina lätta Newton-racers
efter att ha gått med stålhätta hela dagen.

Benen var inte riktigt pigga idag efter min arbetsdag men det kändes inte omöjligt att få till ett lyckat pass. Uppjoggen på 3km fick det att lossna och sedan var det bara att ösa på, det skulle dock vara "intelligent" för att ha energi kvar till intervallerna. 5km snabbdistans avverkades på 19:16 och dom 3 minuternas vila gjorde att jag fick ny kraft till intervallerna. Målsättningen var att hålla dom under 38sek och det lyckades jag med trots att det var väldigt jobbigt. Jag fick verkligen utmana mig själv på slutet då det gick i motlut. Det höll dock hela vägen utan att jag tappade för mycket teknik i steget, andningen var dock inte så kontrollerad mot slutet.

Passet blev lyckat trots lite trötta ben och det känns riktigt bra inför tävlingen på lördag. Benen är hela och fina, lite lugna dagar med återhämtning på detta så kommer jag bli giftig! Oj vad jag vill tävla nu!

Statistik från dagen




7 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Vilket pass Du fick till idag! Bra jobbat! :)
Tack för lyckönskningen! :)
Jag har anammat Magnus tänk: springa och ha roligt, det tar den tid det tar - huvudsaken är att vaderna håller..

John sa...

Du KOMMER bli giftig på lördag! Grymt pass! Visst är det gott när allt bara funkar?

Tobias sa...

Är det 10 km på lördag? Vågar du försöka gå mot nytt PB? Du verkar ju ha riktigt bra fart i kroppen just nu!

Suzan sa...

lycka till på lördag!

Daniel sa...

Pernilla - Tack själv! Magnus "tänk" låter toppen! Känns som Midnattsloppet just är ett sådant lopp där men springer och har roligt. Håller tummarna för både dig och dina vader ;)

John - Visst är det!!! Allt går som ett rinnande vatten just nu! :)

Tobias - Det är 10km men med en del backar och stigar med grus och annat. Tror det blir svårt att persa men jag kommer gå på för fullt. :)
Den 28/8 kommer ett 10km lopp igen och där tror jag det ska gå att sätta nytt pers.

Suzan - Tack! :)

Gustav sa...

Hej Daniel,

Satt på jobbet och slösurfade lite då jag råkade hamna på din blogg. Riktigt inspirerande läsning och nu sitter jag här och läser dina inlägg ser fram emot dagens träning. Lycka till på lördag och ser fram emot att följa dig famöver.

Daniel sa...

Hej Gustav!
Tack för lycka till:et och välkommen hit! :)