9 sep. 2010

9/9 Det blir soffan

Det stod ett backpass på schemat idag men jag hoppade över det med gott samvete. Ute blåser det hårt och det ska komma in regn, det är redan svart i kanterna så det drar snart igång. Vädret är ingen giltig ursäkt men jag kör mitt backpass imorgon istället och flyttar min vilofredag till idag, det känns bra!

Angående gårdagens inlägg så tack för alla fina kommentarer, jag mår riktigt bra och läget är oförändrat, har det ofta på detta viset med en del funderingar och annat men skriver inte så mycket om det bara. Det är en märklig sjukdom och jag har inte en aning om vad som kommer hända mig, tänker inte oroa mig mer än nödvändigt heller. Sitta och måla fan på väggen hela tiden tjänar inget till, risken finns att man sitter där som ett fån på äldre dagar när man inser att allt det där hemska aldrig inträffade. Jag kan lika gärna få en takpanna i huvudet när jag ska ut med hunden i blåsten ikväll men det tänker jag heller inte sitta och vara orolig för. ;)


Motivationen är också på topp här, jag börjar bli riktigt sugen på att tävla och få pressa. Fick till ett skönt styrkepass på gymmet igår som avslutades med lite lätt löpning på bandet. Jag känner mig "elektrisk" när jag tränar och det känns som att något håller på att lossna ordentligt. Har en smidighet och en "lätthet" i kroppen som jag inte haft förr och mina ben har aldrig känts bättre. Brukar nästan alltid ha något i benen som klämmer eller spänner men nu är dom helt perfekta om man kan kalla det så? Må hända att jag är sjuk men jag har nog aldrig varit friskare än vad jag är nu! :)

6 kommentarer:

anneliten sa...

Din inställning är ett av dina vapen mot sjukdomen. Att inte låta den ta över och att träna så att kroppen blir och känns stark. Att inse att det finns saker du inte kan påverka och att låta bli att oroa dig över dem. Du framstår som lika stark mentalt som du är i kroppen!

Daniel sa...

Tack för fina ord Anneli!
Jag tror faktiskt att man kan tänka sig frisk och att det hjälper att inte gräva ner sig för mycket. Visst är det svårt att slå bort saker man inte kan påverka men man måste ju försöka göra det. Min kära fru är riktigt bra på detta och jag har lärt mycket av henne.
Min kropp kan jag dock påverka och "kärnan" i min träning är just att jag ska ha en kropp som är stark då jag vet att det kommer hålla mig borta från sjuksängen.

Katarina M-I sa...

Det känns som att det är en riktigt formtopp du beskriver sist i ditt inlägg!!!

Härligt, förvalta den varsamt fram till lördag;)

(jag har en tendens att pusha mig själv över kanten när jag fått till en riktig formtopp, men nu har jag lärt mig att bromsa och inte bli sjuk)

Daniel sa...

Vad bra att du tror det Katarina! :) Har inte så mycket erfarenhet av det här med formtoppar men om det är en så kommer den lägligt.
Jag ska förvalta den väl! ;)

Sara sa...

Jag måste verkligen hålla med Anneliten. Du verkar vara så stark mentalt och har en kanoninställning till din sjukdom, livet och träningen. Jag tror starkt på tankens kraft och gräver man ner sig för saker man inte kan påverka drar man bara fler tråkiga saker till sig. Du har din fokus på helt rätt ställe!

Daniel sa...

Tack Sara för att du tycker det! :)
Löpningen och träning är verkligen super. Jag är så glad att jag började med detta efter min diagnos och jag tror det gör undervärk. Borde inte må så här bra rent statistiskt men nu gör jag det och jag har nog fokus på rätt ställe som du säger :)
Kör nu så det ryker imorgon! Blir själv sugen då det känns som alla ska tävla utom jag men snart blir det tävling för mig med :)