28 okt. 2010

28/10 Kort och intensivt


Idag var det en helt annan klarhet i huvudet och yrseln kändes mycket bättre så det blev banne mig en tur till gymmet. Hade 60min på mig att göra det bästa av så det fick blir kort och intensivt då jag både ville köra styrka och löpning.

30minuter blev det för armar och axlar med bra tryck i kroppen och sedan spenderades resterande 30min på löpbandet med ett coaching-pass från Nike. Först backar och sedan lite plant och efter det en grym avslutning med intervaller på 5x60sek i 3% lutning med 90sek vila. Hela 90sek vila i pauserna gör att man verkligen kan utmana sig i intervallerna och idag gjorde jag det fullt ut. Som jag skrev innan i veckan så känns mina ben riktigt bra trots diverse andra bekymmer så det är bara att trumma på så länge orken finns där.

Låg och pumpade frisk runt 19km/h på alla intervallerna och på sista när rösten i lurarna säger "I want you to really tear it up on this one!" dammade jag på i över 20km/h och benen var riktigt lätta med fullt tryck hela vägen. Fick rysningar längs ryggraden för det vara bara så skönt att få släppa loss ordentligt med denna känslan. Detta var precis vad mitt huvud behövde idag och jag var väldigt glad efteråt!



2 kommentarer:

anneliten sa...

20 km i timmen! My god!

Daniel sa...

Man vänjer sig ;)