10 okt. 2010

9/10 Konstigheter, lunchdate och shopping!


Ännu en fullspäckad dag är till ända i den här fantastiska staden, dagens mest konstiga sak var killen ni ser på bilden ovan, man fick gärna sitta på hans ansikte för att slå ett slag för freden. Han hade med ett portfolio med foton där man kunde se diverse personer som satt på hans ansikte medan han låg på asfalten. Han lyckades dock inte ragga upp någon medan jag satt där utan fick bara kommentaren "You want me to sit on your face?". Jag trodde faktiskt att New York borna hade varit med om det mesta men detta verkade förvåna dom.

Orientering i NY

Efter detta blev det en trevlig lunch-date tillsammans med Ingmarie och Anders som också är på besök i staden. Vi åt en väldigt god lunch på Blossom nere i Chelsea och sedan blev det en lång skön promenad ner till Battery Park för lite fika. Som Ingmarie påpekade så är kanske inte dom här långa promenaderna den bästa uppladdningen för morgondagens lopp, men jag tror det vägdes upp av det trevliga sällskapet så laddningen är det absolut inget fel på. Jag känner mig pigg och inspirerad inför morgondagen och tackar för en trevlig eftermiddag!


Det har också blivit lite shopping och här är ett smakprov på saker som har med löpning att göra. På bilden ser ni en vintermössa från Asics och en jacka med huva från Nike. På benen sitter ett par tights från CW-X som ska vara något high-tech från Japan. Jag fick ett långt föredrag av killen i butiken och det var så långt att min fru tröttnade och gick in i klädesbutiken på andra sidan gatan. Själv lyssnade jag med stora öron då jag tyckte det var väldigt givande men samtidigt visste jag ju att killen ville sälja. Han lyckades dock väldigt bra och det blev givetvis ett par efter att vi gått igenom alla modellerna. Modellen jag valde ska ge bra ventilation och stöd för dom områdena där jag tror jag kan behöva det, ska bli spännande att testa!


På fötterna sitter också nya blåa trainer-modellen från Newton och det blev även ett inköp av den helt nya trail-skon i cool grön färg, vet inte om den är ful eller snygg men jag gillar den. Jag fick provspringa skorna på trottoaren utanför butiken och dom väckte verkligen stor uppmärksamhet med sin gröna färg. Passformen var perfekt och den där kicken i steget som jag gillar med Newtons fanns där så det blev givetvis ett köp.

Mannen jag köpte skorna av var väldigt trevlig och intressant, han är 65år och springer 4-5 marathon om året. Han ska också springa halvmaran imorgon så vi skulle hålla utkik efter varandra, snabb är han och gör 1:29 på halvmaran trots att han är "pensionär" imponerande!!! Själv satsar jag på att gå under 1:26 imorgon fast jag tror det kommer bli tufft då han sa att banan har ganska mycket backar. Jag kommer dock som alltid att ladda fullt ut så får vi se hur det går...

14 kommentarer:

Ingmarie sa...

Tusen tack för trevligt sällskap i dag!Lycka till och kom ihåg; Have fun!

Sara sa...

Snygga skor - gillar speciellt de gröna. Lycka till idag!

Erik Aschan sa...

Stort lycka till! Här springs Hässelbyloppet idag. Mest som ett delmål inför NYC. Vilka butiker har du handlat i?

Mikael Björk sa...

Ojoj! Förutom att jag redan är rejält avis på er New Yorl-trip, blir jag om möjligt ännu mer sugen på shopping i det stora äpplet. Vilka fina grejor du hittat!

Löpning & Livet sa...

Snyggt!! :)

Lycka till nu!

anneliten sa...

De gröna var ju as-snygga! Men behöver man en Newton-sko i skogen? Jag tycker att steget blir ett helt annat när terrängen är svår. Men trail kanske inte är samma sak som mina rotfylda stigar?

anneliten sa...

Glömde... LYCKA TILL! Och ge frugan en lyckospark från mig!

Andrej sa...

Är kläder/skor billigare i NY?

Spring-Therese sa...

Lycka till båda två! Här hålls tummar och tår att ni ska ha hur kul som helst.

Och så är jag avis på Newton-skorna... ;)

Må gott,
Therese

Jenny sa...

Lycka till på loppet nu! Snygga skor tycker jag:)

Erik Aschan sa...

Grejade nytt pb på Hässelbyloppet. Nu är det din tur! Hejaheja!

Daniel sa...

Ingmarie - Det var verkligen jättetrevligt att ses igen. Ses snart igen! ;)

Sara - Kul att du gillade dom gröna, dammodellen är ljusblå och riktigt snygg :)

Erik - Grattis till nytt pers, kollade tiden och visst blev det väl sub39. Ser riktigt fint ut inför NY. Butikerna jag handlat i är Nike Town, Paragon och Super Runners Shop. Hör bara av dig ifall du vill ha mer detaljer kring butikerna eller nåt.

Mikael - Shoppingen är verkligen suverän här det enda dom inte har när det gäller sport är innebandyskor. Dom vet inte ens vad innebandy är för något :/

Andréa - Tack! Det gick superbra! :)

Anneli - Har också funderat lite på det där och tror dessa mest är för lite "finare" traillöpning där man kan hålla liknande steg som på asfalt. Jag ska köra med dessa i Bokskogen där jag brukar hålla till. Sedan har jag några roliga lopp som jag tror dom kommer passa bra till.

Andrej - Skor är betydligt billigare men det går också göra fynd när det gäller kläder. Löparskor som kostar runt 1300:- hemma tror jag ligger på ca 700:- här fast det kan inte stämmer på alla märken...

Therese - Tack för att du höll tummarna, det hjälpte till i några av dom tuffa backarna ute på Staten Island. :)

Jenny - Tack och kul att du gillade skorna! :)

Joel R sa...

Men för i helvete ;-) De som säger att löpning inte är en materialsport måste vara motbevisade nu! Jag tycker också att de gröna skorna och MÖSSAN var väldigt läckra!

Daniel sa...

Visst handlar löpning om material ;). Kul att du gillade mössan och skorna, mössan finns även i blått ifall du är sugen på en.
Hör av dig ifall jag ska köpa hem en åt dig!