17 nov. 2010

17/11 Status

Hur är det med mig efter helgens äventyr nu när det gått några dagar?

Jo, jag känner mig lite trött fortfarande men det börjar släppa så smått och kraften börjar komma tillbaka i kroppen. Min ena fot har jag haft lite ont i och den är lite svullen precis bakom tårna. Jag märkte inget av det under intervallerna men dagen efter haltade jag ganska mycket av smärtan. Har kört med Voltarensalva sedan i söndags och svullnaden börjar lägga sig så smått, smärtan har nästan släppt helt jag jag kan gå normalt nu igen.

Detta är inget jag oroar mig för och jag låter det ta sin tid för jag har ingen brådska. Kroppen var snäll mot mig i helgen och klagade inte på hela vägen och nu ska jag vara snäll tillbaka och inte stressa fram något. Trots att en sådan här urladdning sätter sina spår så var det definitivt värt det för jag hade så förbannat roligt hela vägen! Något som också var väldigt glädjande var att Ultraintervallerna lyckades bidra med hela 40 000:- till Alzheimerföreningen, tummen upp för det!


Jag har också startat träningen igen även om benen mest får vila. Ikväll blev det en tur till gymmet för att få lite genomblödning i kroppen och det kändes bra. Många av killarna jag brukar träna med var också där så det blev även lite skitsnack mellan varven. Inte mycket kvalitet alltså men jag tror min kropp gillade detta passet och jag fortsätter suga på karamellen från helgen...

5 kommentarer:

Train'in sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna (Orka mera) sa...

Jag kan bara instämma! Min fot gör också ont, men det känns på något vis väldigt värt det! Det var ett grymt häftigt dygn och vad gör det om man får vila benen lite nu? Det finns ju annat att träna!

Vi i "tävlingsledningen" har i alla fall beslutat om en favorit-i-repris nästa år, så vi får uppleva allt detta roliga EN GÅNG TILL

John sa...

Apropå träningsvärk, jag har inte vaknat en dag på en månads tid utan att känna en enorm stelhet från gymträningen (vilket inte bekymrar mig det minsta). Däremot så har jag även löjligt ont i båda fötterna när jag går upp ur sängen. Stora svårigheter med att gå den första halvtimman på dagen. Fötterna är likasom stela och det gör ont i vristerna. Är det något som de flesta löpare upplever eller är det helt enkelt bara jag som är lite känslig? :)

Anonym sa...

Jag tror mitt mål blir att hata dig efter Kävlinge... ;D

Oförskämt bra. Skäms!

Daniel sa...

Anna - Det där är det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig!!! ;) Roligt att ni tänker göra en repris på detta!
Nu ser vi till att få ordning på våra fötter också!

John - Du kanske kör lite hårt med dina FiveFingers? Handlar det bara om stela vrister och framförallt hälsenan så är det nog normalt. När jag tränar intensivt och har veckor med mycket löpning brukar mina hälsenor vara så stela att jag har problem att ta mig ner för trappan ibland.
Har pratat med min naprapat om det och det kan vara normalt då en tränad vad kan dra ihop sig ganska ordentligt under natten vilket gör att det spänner runt vrist och hälsena. Jag skulle se det som ett tecken på att jag var vältränad :) Du är säkert bara i väldigt bra form John! :)) Testa iaf att stretcha vaden lite extra och se om du kan mjuka upp den lite eller ge den en riktig djupmassage och se vad som händer...

Badgear - Hahaha! TACK! :) Du får hänga på nästa år!