27 nov. 2010

27/11 Gör plats för julbord

Firade 5-årig bröllopsdag igår men hade tyvärr inte möjlighet att fira det riktigt, idag däremot har vi bokat julbord på Grand i Lund som ska vara något av dom bästa julborden här nere. Detta måste man ju givetvis göra plats för! Planen var egentligen ett långpass med Ingmarie men eftersom det inte finns någon Ingmarie här och snön ligger djup här ute på landet fick det bli en tur till gymmet istället.

Jag värmde upp med 45min snöskottning för att få ut bilen och sedan blev det fortsatt explosivt och tungt på gymmet. Kroppen fortsätter tända på alla cylindrar och det är bara att dra på så det knakar, tufft men ändå försiktigt alltså! ;) Körde 45min tills jag var helt slut och kroppen darrade som ett asplöv vilket alltid är en skön känsla.

Oj vad lååång jag ser ut! ;)

Det var dock inte slut där för sedan var det dags att bygga pannben på löpbandet. Jag gillar detta upplägget för det tvingar kroppen att jobba med låga energidepåer och jag är övertygad om att det gör mig uthålligare, idag behövde jag ju dessutom göra plats för det där julbordet ;).
Löpbandspasset blev 30min backträning med mer fokus på teknik än fart, jag var ju redan ganska slut så enbart springandet var en utmaning i sig självt. Passet gick bra och på slutet fick jag tillbaka trycket i kroppen så att jag verkligen kunde maxa i dom 2 sista backarna på 6%. Härlig avslutning på ännu ett grymt pass och nu är jag riktigt hungrig!!!

10 kommentarer:

Morgan sa...

Smaklig måltid! Och grattis en dag i efterskott.

Anna (Orka mera) sa...

Ät och njut!

Thomas sa...

Låter gott!!

Smaklig måltid :-)

Unknown sa...

Ja, grattis i efterskott! Och bra jobbat på gymmet! Trevlig blogg och trevlig helg!

Sara sa...

Mmmm julbord! Och kan man ladda bättre än med ett rejält träningspass? Hoppas att det blir gott och att ni får trvligt så där en dag i efterskott :) Grattis!

Ingmarie sa...

GRATTIS till er båda. Ni fina underbara människor!:-) Hoppas kvällen blir fantastiskt utan magont. ;-) Jag kör förresten med mycket på tomma energidepåer. Tror man måste stressa kroppen mellan varven för att det ska hända något. Som i dag. Bara vatten. :-)

Sofie RW sa...

Stort grattis på bröllopsdagen.

Och att köra ett sådant pass innan varje julbord vore inte dumt. Känner att jag kommer att se ut som hulken efter decembers avslut :)

Daniel sa...

Tack alla! Julbordet var kanon och det är bra att Lund ligger på en kulle så att man kan rulla hem till Söderslätt igen ;)

anneliten sa...

Jag har sett till att Ingmarie har tränat i alla fall. Eller var det hon som såg till att jag tränade? Hmm.

Daniel sa...

Det är bra Anneli! Bara jaga henne! ;)