2 dec. 2010

2/12 Det blev inte som vi tänkt ikväll

Jag skrev i förrgår att vi skulle testa någonting nytt ihop ikväll, jag och min kära fru....

Det var tanken att vi skulle gått på ett gruppass och testat Bosu men tyvärr ställer snöfallet till det för oss. Det snöar som aldrig förr och blåser gör det också vilket gör det riktigt svårt att ta sig in till stan och kanske omöjligt? Därför fick vi stanna hemma ikväll men kommer förhoppningsvis göra ett nytt försök om två veckor. Ni som inte vet vad Bosu är så är här en liten video, har länge funderat på att skaffa mig en eller två? :) för det ser så roligt ut...



Planen blev istället att köra lite styrka hemma men jag byter ut det mot snöskottning. Jag har redan skottat upp stora högar på gården och nu måste jag ut och ta ett tag igen, bra träning detta också! ;)


9 kommentarer:

Lennart sa...

Hej Daniel!
Snöskottning är bra träning för både bål och rygg. Det har jag märkt och lärt mig med åren.

På sommaren är det också bra att gräva rabatter i trädgården :-). Det tar mer än vad man tror att skotta och gräva :-)

Thomas sa...

Bosu finns med i Cirkelfys på Friskis.
Man behöver inte många minuter på den kanelbulken innan kroppen är alldeles utmattad;)

Fast det är inte mycket som slår skottning. Lyckas man bara att lura sig själv att det är träning man håller på med har man massor av träning framför sig.
Till glädje för vänner och grannar!

Andrej sa...

Japp - Bosu är helt grym. Knäböj på en upp-o-nervänd bosu är helt grymt. ALLT skakar.

Unknown sa...

Bosu är grejt! Kör en hel del, både när jag kör axlar, knäböj och även hopp mellan två bosu´s. Ska ta med något klipp någon dag på gymmet.

Anna (Orka mera) sa...

Har en bosu liggandes här hemma. Den är jättekul när man väl plockar fram den! Men så är det ju det där med hemmaträning... så himla lätt att det inte blir av :(

Ingmarie sa...

Älskar Bosubollen!Går att leka med i timtals! (Om man orkar..) Men den är även underbar att hänga på och bara slappa. :-)

Daniel sa...

Lennart - Har man hur behöver man egentligen inget gym ;) Fast skotta är bra mycket trevligare än att gräva som är så förbannat tungt och drygt. Jag ska snart gräva in kommunalt avlopp och vatten fast där tar jag maskin till hjälp ;)

Thomas - Hahaha! Det där hade grannarna gillat :) Fast jag har tillräckligt som det är och den där plogbilen plöjer gång på gång upp en vall framför utfarten och håller mig sysselsatt :)

Andrej - Det där att man även kan använda den som balansplatta tycker jag är riktigt intressant. Kan tänka mig att allt skakar ;)

Adam - Då ska jag hålla koll efter klippet ;) Två Bosu tror jag kan vara riktigt roligt :)

Anna - Då kanske din är till salu? ;)

Ingmarie - Roligt att du gillar den! Kan tänka mig att just du kan hålla på i timmar ;). Är riktigt sugen på att testa som sagt, får vänta 2 veckor till. Hoppas jag inte får för mycket träningsvärk bara. Det kommer ju bli fullt ös just den helgen :)

Anna (orka mera) sa...

Haha, nej det är den inte. För jag tror ju alltid att jag ska bli flitigare med hemmaträningen... så än har jag inte gett upp :)

Daniel sa...

Låter bra Anna! Man ska aldrig ge upp! :)
Sommarträning utomhus med en Bosu på trädäcket tror jag stenhårt på :)