5 maj 2011

På jakt efter Kullamannen

På lördag är det dags att provspringa banan för Kullamannen som går av stapeln två veckor senare. Mikael som känner till området kommer guida oss runt och vi kommer även göra lite avstickare för att berika upplevelsen ytterligare. Jag ser verkligen fram emot detta då jag aldrig sprungit där förr och att kunna göra det i lugn och ro innan tävlingen känns riktigt bra. Min tävlingsskalle gör det svårt att uppfatta allt under tävling för är det tävling så är det och då går fart före upplevelse!


Det ska bli riktigt roligt att springa lite trail ett tag och jag tror det här loppet kan passa mig bra även om jag mer är en asfaltslöpare. Distansen är "bara" 12km med mycket höjdskillnader där jag tror jag kan utnyttja min explosivitet och stryka på ett bra sätt. Lite variation till all asfaltslöpning är nog heller inte fel och jag kommer även lägga in lite fartpass i skogen nästa vecka. Detta för att boosta formen lite extra samt vänja mig vid backar och utförslöpning då det var ett tag sedan jag sprang detta. Tror det lär behövas på Kullamannens tuffa bana!

Om någon är sugen på detta loppet så ta ett snabbt beslut då anmälan ut idag, själv har jag haft turen att vinna en startplats! Vill någon vara med på lördag så hittar ni info om detta HÄR, vet att det är lite sent påtänkt men bättre sent än aldrig. Vi träffas HÄR i tid för att börja springa kl 11:00! Vädret ska bli kanon och det ser ut att bli ännu en bra helg med fin löpning och trevligt sällskap!

1 kommentar:

Mikael Björk sa...

Ja! Välkomna om ni är sugna. Anmäl er via FB-eventet som Daniel länkar, så att vi kan ha koll på deltagarantalet.

http://www.facebook.com/event.php?eid=187094791311404