23 maj 2011

Söderslätt glöder!

Jag är igång igen efter lördagens tävling och trots annorlunda löpning har jag inte känt mig sliten eller haft träningsvärk. Det kan bero på att jag sprang uppe på Kullen två veckor innan och blev nog lite härdad då jag fick ganska ordentlig träningsvärk efteråt den gången. Mitt knä gör dock fortfarande lite ont där grenen smällde till, inget är sönder men det är som en liten bula mitt på som gör lite ont när jag böjer det.

Eftersom känslan var bra tog jag därför upp träningen igen och startade dagen med 80min löparstyrka på gymmet. Det blev mycket ben och bålstyrka där jag körde fria vikter kombinerat med maskiner och avslutningsvis Powerplate. Trycket jag hade förra veckan fortsätter hålla i sig och musklerna svarar riktigt fint!


På eftermiddagen blev det 12km lätt löpning över ett Söderslätt som verkligen glödde i solen! Det är smått magiskt att få springa runt bland dom gula fälten som varit trista och grå under så lång tid. Som löpare blir man väldigt uppmärksam på årstidernas svängningar och tiden vi har nu gillar jag verkligen. Jag är glad att jag inte ska springa Stockholm Marathon med både uppladdning och återhämtning som följd. Nu kan jag istället njuta av mycket löpning och bygga upp mig för utmaningarna som väntar längre fram.  Känner mig inspirerad och taggad att springa asfalt fortare än någonsin efter mina utsvävningar i terrängen!

Inga kommentarer: