16 maj 2011

Träningsvärk utan träning

Helgen har gått i rasande fart och det är nog första helgen på riktigt länge som jag inte tagit ett löpsteg eller tränat "riktig" styrka. Idag har jag ändå träningsvärk i rygg och armar för i stort sett all vaken tid har jag hållt på att gräva eller fixa med annat för att få ordning på vårt vatten och avlopp. Jag har dock tur för min pappa har grävmaskin och utan den hade detta tagit en månad, tack för all hjälp!!!

Vi bor i ett gammalt fattighus från 1800-talet och allt man ska göra blir lite av ett specialprojekt då det inte finns ritningar på saker och ting. Detta gjorde att vi grävde av kablar och fick koppla om saker som inte var som vi trodde och det tog tid. Nu är det dock färdigt och idag kommer "kommungubbarna" och sätter igång allt vilket ska bli skönt! Är dom riktigt snabba kanske jag hinner med en löprunda innan kvällens föräldrakurs....



3 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Vardagsmotion när den är som bäst alltså :) Ibland kan jag behöva övertala mig själv att tråkiga sysslor är träning, då går det lättare på något vis:)

Andrej sa...

Funktionell träning, med andra ord!

Daniel sa...

Anna - Gräva med spade är verkligen grym vardagsmotion! Jag tänkte faktiskt som dig när jag skyfflade på för jag fick både upp puls och mjölksyra. Alltid skönt! :)

Andrej - Exakt!!! :)