19 juli 2011

Bröllop före marathon

Jag har haft lite planer på att springa Stockholm Marathon nästa år och har velat lite fram och tillbaka angående detta. Nu slapp jag ta beslutet själv då min bästa och äldsta vän berättade att han ska gifta sig just den dagen nästa år. Känns jätteroligt för jag gillar bröllop och jag har dessutom fått äran att vara bestman, ett hedersuppdrag som jag verkligen ser fram emot mer än att springa marathon! Stockholm Marathon får snällt vänta något år till för jag kommer springa detta loppet fler gånger då jag fotfarande har en oplockad gås med Gärdet!

Snart 6år sedan vårt bröllop...oj vad jag var nervös!!!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Precis samma sak hände mig förra året! Jag var anmäld till Sthlm marathon men då ringde min bästa vän och avslöjade att hon skulle gifta sig den dagen... så jag fick avanmäla mig och startade i Köpenhamn istället! Det finns ju trots allt saker i livet som är större än löptävlingar :)

Vilka tävlingstider du gör, inspirerande!

anneliten sa...

Jag missade vad som skulle ha varit mitt tionde midnattslopp på raken för ett bröllop. Det var värt det. Men att du missar SM - det är synd. Jag är nämligen redan anmäld och bland mina vänner har jag svårt att se några giftassugna.

Daniel sa...

Jonna - Visst finns det saker som är större än tävlingar! Min vän var ute i god tid och jag hade heller inte hunnit anmäla mig så det var lugnt på den fronten. Köpenhamn kanske vore något? :) Tack för idén!!!

Anneli - Maran i sig tycker jag inte det är så synd att jag missar men det är ju så många bloggvänner samlade vilket kanske är lite synd att jag missar? Fast det går fler tåg! ;)

mikael sa...

Klart ett bröllop går före!
Har varit bestman när min kompis gifte sig i Bryssel. Det var lite speciellt men väldigt kul och nervöst :)
I slutet på augusti är det 2 år sedan jag gifte mig. Herregud vad tiden går

Daniel sa...

Nog blir detta nervöst också fast nu har jag lite erfarenhet av bröllop så det kommer gå fint :)
Grattis till dom snart 2 åren!