6 mars 2012

Tog semester

Idag var det dags för nya blodprover till det Kinesiska läkarintyget för adoptionen. Sist var inte mina blodvärden riktigt bra men jag hoppas verkligen dom var bra idag så jag kan få iväg det där intyget. Det här med alla provtagningar och läkarbesök ställer också till det lite med jobbet då jag får gå ifrån då och då.

Jag är lite trött på att alla frågar var jag ska när jag går ifrån jobbet och även trött på att förklara hela tiden. Min vårdcentral ligger också långt ut på landet vilket gör att jag får köra en massa hit och dit, idag hade det totalt blivit 10mils farande. Dessa sakerna tillsammans gjorde att jag tog semester hela dagen då jag har många dagar att ta ut. Jag har sparat lite extra dagar just pga av adoptionen och idag kändes det helt rätt att ta ut en dag även om själva provtagningen gick fort.


En lite tråkig start på dagen med prover kunde bara bli bättre och det visade sig att det skulle bli en riktigt fin träningsdag där jag passade på att köra dubbla pass. Direkt efter provtagningen åkte jag till gymmet där jag rockade loss med vikterna under 60min. Jag är alltid motiverad efter jag varit på sjukhusbesök och så var även fallet idag. Jag känner mig frisk och den här kroppen funkar precis som den ska! Det kan vikterna på gymmet intyga för dom fick vad dom tålde under förmiddagen!

Jag avslutade sedan med 8km lugn löpning på bandet innan jag åkte hem och laddade om för nästa pass. Kvällen bjöd på intervaller med klubben där vi sprang 6x1500m och förutom lite magknip gick även detta passet riktigt fint. Vi körde ståvila rakt igenom med start var 8:e minut och för mig blev vilan strax över 2:30min då jag prickade in alla intervaller under 5:30. Bra sporre att ha vila på detta viset för desto fortare man springer desto längre vila får man! :)

Tiderna för serien blev 5:29-5:24-5:26-5:24-5:25-5:24 vilket gav mig 9km med fint tempo! Det blev en grymt lyckad semesterdag och jag hoppas mina prover gick lika bra!!!

4 kommentarer:

Staffan sa...

Oj, vilken snabb serie, imponerande!! Och vad otroligt snyggt badrummet blev, ett riktigt omfattande projekt! Kul att du är så duktig, inte bara på att springa utan också på hemmafix, skulle önska jag var lite duktigare och mer intresserad av det!

Daniel sa...

Men jag har ju läst att du är en fena på att fixa du också!
Kul att du gillade det! :)

messan sa...

Jäklar vad duktig du är:)!

Jag kör hårt här med med stegräknarn och gymmet och en massa här hemma som ingen ser..:). Kommer adrig bli som du men du får vara min idol iaf:).
Imorrn kör jag igen...trots grym värk...träningsvärk:).

Kram messan

Daniel sa...

Tack för fina ord! Du är grym du med och har sådan bra inställning som jag gillar! :)
Träningsvärk är härligt! Heja dig!
Kram!