5 apr. 2012

Nya trainers och en övning


Då mina 1½ år gamla Newton-Trainers var helt slut passade jag på att beställa ett par nya när Lanson Running hade 20% off på Newtons. Det är väldigt sällsynt med rabatt på dessa skorna och jag tror rabatten beror på att det nu släpps nya modeller. Jag är dock väldigt nöjd med den gamla trainern som också är min mängdsko och vill inte byta ut den mot någon ny. Denna skon är så grymt skön och har tagit mig många mil utan några som helst problem. Dessutom är inte ersättaren lika snygg med rött och gult, då kör jag hellre blått och vitt med inslag av rött!

För er som springer med Newtons eller är sugna på att testa vill jag passa på att tipsa om en övning som kallas "Segway Drill". En rolig övning som beskriver tekniken väldigt bra!

4 kommentarer:

anneliten sa...

Man känner när man gör rätt tycker jag. Men jag får inte alltid till det. Tyvärr känner jag mig som nybörjare trots att jag haft mina skor i en 8-9 månader. De står nog alldeles för mycket på hyllan.

Daniel sa...

Visst känns det när man träffar rätt med dom där skorna och det samma gäller när man träffar fel ;)
Omställningen kan ta lite tid så ha tålamod om du kommer göra fler försök.
Jag säger inte att Newtons är något för alla men det kan vara värt ett försök. Vi springer alla olika!

Staffan sa...

Jag har inte tänkt på det förut och inte heller provat men att räkna ett-två-tre som han gör i videon hjälpte mig att hålla en kadens på exakt 180 igår på en härlig distansrunda med 3+2km i milfart! Påminner lite om mitt mantra Snabb-Stark-Lätt men man får räkna lite snabbare här! Bra knep för mig som brukar ligga strax under 180 vilket i och för sig inte spelar någon roll men när tröttheten sätter in är det lätt hänt att kadensen sjunker!

Daniel sa...

Kul att du kunde ha bytta av videon! Visst är det ett bra knep speciellt när man blir trött. Fast ditt mantra är inte fel det heller! ;)