28 maj 2012

Slut på det roliga

En härlig måndag som börjar med strålande solsken och det inte varje dag man behöver solglasögon kl 05:00 på morgonen. Det är så mycket lättare att komma upp på morgonen under den här årstiden för mig som inte är någon morgonmänniska.


Jag behöver verkligen lite extra solsken idag för jag har inte sett fram emot just denna måndagen. Idag drar jag nämligen igång med min bromsmedicinering efter 3 veckors uppehåll. Det har varit så skönt att vara utan medicin ett tag och jag har mått bättre på många sätt. Förutom att mina luftvägar nu är helt bra och att jag knappt behövt använda min astmamedicin så har jag också känt mig piggare och gladare under denna tiden. Att dessutom slippa ta sprutor varannan dag gör att jag känner mig så mycket friskare i huvudet. Förra veckan var jag också inne och tog prover för att se hur värdena ser ut nu när jag varit utan medicin ett tag och det ska bli intressant att se om det är någon skillnad.

Ikväll drar jag igång med halv dos för att inte riskera att få för tuffa biverkningar nu när jag stått utan broms under en tid. Innan dess ska jag försöka njuta av dagen och inte tänka för mycket på dom här tråkiga sprutorna, det känns ändå som det kommer bli en riktigt fin måndag!

5 kommentarer:

anneliten sa...

Men! Vad fint du gjort! Liksom markerat att nu är det inte en löpardagbok (det har det inte varit på länge) utan en blogg om livet, med löpning som en av ingredienserna. Det är i alla fall så jag tolkar nystarten.

Daniel sa...

Oh vad kul att du gillar bloggen! :)
Inte helt lätt att få ihop det men detta känns rätt och som du skriver har det inte varit en löpardagbok på ett bra tag, helt rätt tolkat! ;)
Vi bor 2km söder om den väg man kallar "landsvägen" som går från Malmö till Ystad så jag tyckte "Söder om landsvägen" var ett passande namn.

Staffan sa...

Håller med Anneli, jättesnyggt med nya blogghuvudet, fin titel och snyggt överhuvudtaget!!

Spännande ändå att du verkar ha fått en bra kontakt med den nya neurologen och att han verkar öppen för att testa att t ex vara utan bromsmedicin under den här perioden! Hoppas nystarten på lägre dos går bra!!

Erik sa...

Jag tror du kommer bli Daniel 2.0 Inte bara snyggare blogg, ny neurolog och bättre effekt av medicin. Du kommer bli bättre hela du. Heja!

Daniel sa...

Staffan - Kul att du gillar nya bloggen Staffan! :) Känner mig riktigt trygg men nya neurologen och skulle det inte kännas bra när jag nu kör igång igen finns det andra möjligheter och jag har någon vettig att diskutera med som lyssnar.

Erik - Låter bra! :) Det får vi hoppas på!