23 juni 2012

Varmaste passet i år!

Jag tänkte att jag skulle sprungit 10km snabbdistans idag men det blev inte riktigt som jag planerat. Värmde först upp med ett styrkepass i trapetsen med 37 chins kryddat med lite armhävningar och sedan 2km uppjogg på det. Vädret var toppen, kroppen kändes bra och jag hittade ett skönt tempo direkt. Tyvärr kände jag ganska fort att det skulle bli varmt och det blev riktigt jäkla varm när jag närmade mig 5km.

Så varmt det var!!!

Jag blev duktigt yr i bollen och svetten sprutade vilket gjorde att jag fick stanna även om pulsen inte var så hög. Plan B fick istället bli att köra dom sista 5km som progressiva tusingar vilket kändes helt ok i värmen. Egentligen var det inte så varmt utan det var nog luftfuktigheten eller något annat som gjorde det. Nu på kvällen har det också åskat i krokarna så det var nog något som tryckte lite extra idag. Jag var ändå nöjd med mitt pass och sub40 tempot kändes helt ok ansträngningsmässigt vilket bådar gott trots allt!

Dagens tider

 
Dagens puls


4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Haha! Love the picture! ;-D

Bra gjort. Sista tusingen var ju toksnabb! :-))

Kram

Suzan sa...

Sjukt bra tider, rolig bild!=)

mikael sa...

Oj, oj du har så mycket i kroppen som bara vill ut

Daniel sa...

Västgötskan - Galet varmt var det, du ser man lite konstig ut ibland ;)

Suzan - Ska försöka få dessa tiderna att kännas mindre ansträngande under sommarträningen...men det tar sig! :)

Mikael - Någon gång ska det väl lossna i år. Hoppas det släpper efter sommaren!