21 sep. 2012

Årets kanske sista tävling...

Jag känner mig laddad och i bra form inför årets kanske sista tävling. Halvmaran imorgon kan faktiskt bli årets sista tävling redan nu i september beroende på vad som händer med adoptionen. Det är lite jobbigt att inte veta exakt vad som ska hända men jag försöker tänka på några visdomsord som en klok vän sa till mig i somras.....Planera utefter vad du vet idag!

Dessa orden hjälper verkligen i dagsläget och imorgon vet jag med säkerhet att det ska springas halvmaraton och jag är laddad inför uppgiften! Ikväll var jag ute och sprang 5km med 4st fartökningar där känslan var bra och 5:an landade på 22min blank utan större ansträngning. Det känns som jag har en formtopp och kroppen svarar bättre än vad den gjort på ett bra tag. Därför kommer jag satsa hårt imorgon och gå "all in"!!!

Den här halvmaran lockar inte många snabba klubblöpare trots att den både är lättlöpt och kontrollmätt av förbundet. Därför kommer jag förutom en bra tid försöka slåss om en bra placering vilket jag ser fram emot. Det brukar vara runt 200 startande i herrklassen och alla tävlar i samma klass utan åldersindelningar. Jag hoppas kunna komma topp 10 och kanske även slåss om topp 5 om det går riktigt bra. Lite kaxigt kanske men jag vet att jag kan springa fort när allt stämmer! Det känns också som jag fått tillbaka självförtroendet i löpningen vilket kommer hjälpa mig att flyga fram!

En skön målgång i september 2009

Jag har fina minnen från denna banan när jag senast sprang där 2009. Då kom jag i mål på 1:33:08 vilket var ett pers på över 11min som jag hade satt på en halvmara en månad före. Jag minns att jag var så grymt nöjd efteråt och det var också efter detta loppet som löpningen började lossna på allvar för mig. Det ska bli kul att komma tillbaka nu 3år senare och springa skiten ur denna tiden! Imorgon blir det åka av på årets kanske sista tävling!




6 kommentarer:

sara sa...

Du får lov att vara kaxig! Lycka till imorgon :)

Olov sa...

Det känns som att du har höjt dig ett snäpp på senare tid. Det ska bli riktigt intressant o se vad du kan göra för tid på en lättlöpt halvmara.
Lycka till

Anonym sa...

Stort lycka till imorgon! :-)

Kram

Anna (Orka mera) sa...

Lycka till!!!

mikael sa...

Kaxig? Genom din blogg vet jag vilken kapacitet du har. En bra dag är du också där och nosar på 1.20

Vill inte gissa men vet att du gör ditt bästa

Vi besöker en öppen förskola för adopterade. Kanske låter märkligt men för iss föräldrar är det en trygghet där vi kan förstå varandras "problem"
För barnen spelar det inte så stor roll. Så om det finns en sån förskola i närheten av er är ett tips att besöka den

Nu tycker jag att det borde hända nåt snart :)

Lycka till imorgon!!

Daniel sa...

Sara - Då fortsätter jag vara lite kaxig! ;)

Olov - Jag tror och hoppas också det! :)

Västgötskan - Tack! kram!

Anna - :D

Mikael - Bra tips där! Har koll på en öppen förskola i närheten som ska vara bra men visste inte att det fanns för adoptivföräldrar. Ska kolla läget!