27 sep. 2012

Vi är föräldrar!

Vid lunchtid idag skulle jag precis gå in i duschen efter ett intervallpass ute på slätten när telefonen ringer. Jag tror först det är en försäljare då numret ser lite märkligt ut och tar inte telefonen. Går sedan in på internet för att kolla och ser då att det är vår adoptionsorganisation som ringt mig. Dom brukar aldrig ringa mig utan det är Sofie dom brukar ringa när det är något. Därför blev jag rädd att det var något strul angående min sjukdom som dom innan undrat lite över i Kina och skickat frågor tillbaka.

Jag ringer direkt tillbaka och det gällde som tur var inte min sjukdom utan det var världens bästa nyhet jag fick höra. Kina har godkänt oss och vi har nu fått det riktiga barnbeskedet. Man kan nu säga att vi är mamma och pappa även om det är lite papper och annat kvar!

Välkomstkommiten sitter redan bänkad!

Jag har verkligen längtat efter denna dagen och nu kan jag äntligen slappna av efter alla turer med utredningar, inte minst kring min sjukdom. Det har varit många läkarbesök och för att inte tala om nagelbitaren när min sjukdom skulle godkännas i Socialstyrelsens rättsliga råd förra sommaren. Det kunde tagit stop redan där men nu är allt över och även Kina tror på oss!  Det här är bara så fantastiskt!



36 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar! Vad härligt!

Medea sa...

Vilka roliga nyheter! Stort GRATTIS!!! :-D

Tobias sa...

Grattis!

Emilia sa...

Stort, stort grattis!! :D

Kicki sa...

Ett stort GRATTIS till er alla tre :)
Är så glad för er skull.
Kram

Lennart sa...

Underbart! Jättekul, ven ni när ni ska åka ner till Kina?

Diana sa...

Visst ä de bara helt underbart:) vi hörs snart! Kram

Löpning & Livet sa...

Så otroligt underbart att ni äntligen har fått ett barn! Hoppas tiden tills ni får träffa honom går snabbt nu :) stort grattis igen!

Olov sa...

Helt underbart farsan.
Stort grattis till alla tre i familjen!

anneliten sa...

Så himla rätt och riktigt alltihop känns!

Jonna sa...

Åh vad roligt! Vad underbart, hoppas tiden går snabbt nu tills ni får fara ner och hämta hem er pojke!

Sara sa...

Det är bara så makalöst rätt :) Har suttit med världens smil sen jag läste den glada nyheten!

Annika sa...

Grattis!! Härlig glad nyhet!

sune överhagen sa...

Den bästa målgången. Ett stort grattis!
Sune Ö

Anne sa...

Äntligen!!!!! Stort grattis till hela familjen! Kramar

Thomas sa...

Stort grattis!!

Kristina Morin sa...

Alldeles underbart och helt fantastiskt!!!

Ingmarie sa...

Underbart! Och ÄNTLIGEN! GRATTIS!

Ousa sa...

Grattis! Vilken målgång, som ni förtjänar!

Lisa sa...

Vad roligt!!!:D Äntligen, får man väl nästan lov att säga, hehe...

Och kul oxå men NY, fast det känns säkert som en extrem "bisak" i sammanhanget!

Johan sa...

Sitter med ett stort leende och blir varm inombords när jag läser detta. :)
GRATTIS!!!! till er båda!

Dante9 sa...

Ett stort grattis till det glada beskedet ! Skönt att inte MSen stoppade er adoption ni kommer bli kanon som föräldrar :-)

Magnus83 sa...

Stort grattis. vad kul för er.

EvaD sa...

Bamsestort GRATTIS!!! Hopas ni snart får dra iväg. Den sista väntan när man väl har sitt barn är ju nästan jobbigast. Han bra är där ju och väntar på ER! Kram

Staffan sa...

ÄNTLIGEN!!! HURRA!!

MALIN sa...

GRATTIS. Kram till er båda!

Unknown sa...

Stort grattis galet roligt!!!!

Trail.st sa...

Underbara nyheter, grattis!

MrsStockholm sa...

Grattis! En fantastisk nyhet för er och också för andra med MS som vill adoptera. Jag gläds verkligen med er.

Västgötskan sa...

Underbara nyheter, Daniel!!!! Stort, stort grattis till dig och din fru! ♥

Kram M!

Mikael.P sa...

Stort grattis !!

Anonym sa...

Hej & stort grattis! Snubblade in på din blogg eftersom jag nyligen har diagnostiserats med MS. Allt har varit ett enda mörker den sista månaden, men nu blev jag peppad att trycka till den där jäkla sjukdomen med rätt kost och motion. Kommer att följa din resa som förälder. Lycka till!/ Camilla

Tomas Sivertsson sa...

Stort grattis till er båda!

Daniel sa...

Visst är detta bara så himla rätt!!! :) Stort tack för alla grattis! Som det ser ur borde vi åka vecka 46 eller 47 men inget är spikat än.

Diana - Nu jäklar bär det snart av! Kommer bli helt fantastiskt för oss alla! :) Vi hörs snart! Kram!

Camilla - Tack för fina ord! Tråkigt att du också drabbat av detta och jag hoppas du får må bra. Kul att du hittat min blogg och höra gärna av dig om du undrar över något eller vill bolla lite tips och idéer. Kämpa på och tryckt till din ms ordentligt!

Ps: Kolla gärna ett inlägg jag skrev om vilka tillskott jag tar. Tror detta är viktiga saker om man har ms.
http://mina-utmaningar.blogspot.se/2012/07/tillskott-och-ms.html

Anonym sa...

Tack för tipset, ett väldigt intressant inlägg. Nu har jag inhandlat tillskott och hoppas på att detta kan hjälpa mig en del. Min neurolog tipsade mig direkt att skaffa D-vitamin, och jag tror helt klart att det ligger ngt i det.Fick även höra att barn som föds i länder som ligger runt ekvatorn (där ms inte existerar), & som adopteras till Sverige senare kan drabbas av MS. Skrämmande är att man i Sverige endast rek D-droppar upp till 2-års ålder, medans rekomen. i Finland & Norge är 18 år. (Mina barn kommer att få fortsätt med D-vitamin upp till vuxen ålder.)/Camilla

Daniel sa...

Bra att du kunde ha glädje av inlägget Camilla! Jag är övertygad om att det här är viktiga saker när man har ms och det är bra att din neurolog också tipsade dig.
Jag såg nyligen en studie där man såg att ms-patienter som medicinerar med interferon hade 3 ggr högre d-vitaminvärden än dom som stod utan. Man undrar också om detta kan vara den enda effekten man får av medicinen då man inte vet exakt hur den fungerar. Man vet att den förändrar immunförsvaret men tänk om det bara skulle vara för att man får höjda d-vitaminvärden? Du kan läsa mer här, väldigt intressant!

http://www.menzies.utas.edu.au/article.php?Doo=Redirect&id=1465