25 feb. 2013

Ordning och reda!

Jag är inte föräldraledig men mitt skiftarbete gör att jag ändå får mycket tid för Noah då jag är ledig stora delar av hans vakna tid. När jag har tid och när det passar brukar vi åka ner med honom till öppna förskolan för att han ska få träffa lite andra barn och hitta på roliga saker. Idag åkte jag ner med honom själv så Sofie kunde träna lite samt få lite egentid vilket jag tycker är en bra kombination då jag få egentid med Noah. Jag har märkt att det är viktigt för hans anknytning till mig då han är ganska mammig när hon är i närheten.


Öppna förskolan är verkligen trevlig och pedagogerna är jättebra. Idag hade vi rytmik och sång med olika övningar. Noah är lite blyg av sig men tycker det är kul även om han mest vill vara i min famn. Han ser dock till att det är ordning under rytmiken då han är väldigt ordningsam av sig. Det verkar som han har tagit rollen som ordningsman i rummet och ser till att alla saker samlas in efter varje aktivitet. Idag var där en liten pojke som ville behålla sin maracas efter att vi var klara. Då gav Noah honom en manande blick samtidigt som han tog den ur handen på honom och lade tillbaka den i korgen där den hörde hemma. Jag vet inte om det här med ordning och reda är något han fick lära sig på barnhemmet i Kina eller om det är hans personlighet? Jag tror det kan ha varit ganska strikt på barnhemmet i Kina.

Efter rytmiken blev det lite fika och sedan mera lek innan vi åkte hem till mamma igen. En fin förmiddag och Noah såg till att vår påse kom hela vägen hem. Ordning och reda!





2 kommentarer:

messan sa...

Mysigt att få egentid med Noah för dig och honom, nyttigt för alla parter :).
Må så gott.
Kram

Daniel sa...

Bara fördelar med detta förutom att Noah kan bli lite ledsen när mamma inte hänger med. Fast det går över fort! :)
Kram