10 apr. 2013

Lugnet lägger sig

Kursen jag går denna veckan har stressat mig en aning just för att det är så mycket nytt att lära sig. Jag vill alltid prestera bra vilket gör att jag ställer höga krav på mig själv och när jag inte har koll på läget blir jag stressad. Vi är bara tre stycken på kursen varav en norrman och en smålänning som redan innan kursen hade koll på det mesta. Jag tror mest dom går kursen för att få papper på att dom är utbildade medan jag verkligen behöver lära mig allt!. Detta stressar mig också för dom håller ett sådant högt tempo men nu äntligen börjar jag förstå vad jag sysslar med. Idag lossnade det och många pusselbitar föll på plats vilket känns underbart! Jag har koll på läget nu och känner att jag behärskar det jag ska göra. På fredag är det prov på allt och nu känner jag mig lugn igen för det kommer gå bra!


Den fina känslan smittade av sig på kvällens pass då jag fick till en skön kvällsjogg in till Göteborg. Jag bor ute i Mölndal och mitt mål var att springa upp till toppen av Slottsskogen som ni ser på bilden. Till skillnad från igår så var benen riktigt lätta och kroppen svarade fint. Kropp och själ hänger verkligen ihop när man springer och idag var ett bra exempel på det. Jag ville springa långt ikväll men fick hålla mig till 16km då jag höll på att missa middagen på hotellet. Det blir ju också mer löpning senare i veckan så det var kanske tur att jag hade en tid att passa ändå?


Inga kommentarer: