3 maj 2013

Imorgon blir det åka av!

Foto: Min mamma

Det tog lite extra på benen efter halvmaran med Noah förra helgen men inte så mycket som jag förväntat mig. Jag har i veckan kört ett fint backpass i skogen och ett intervallpass på 12x400m men bra känsla. Ryggen håller sig fortfarande bra och jag känner mig laddad inför morgondagens häftiga utmaning som kanske kommer bli något av det roligaste jag ställt upp i.


Jag trodde inte Toughest skulle bli så stort som det nu är med sina 1200 anmälda som ska ta sig igenom nordens tuffaste hinderbana på 8km. Vi kommer släppas ut i 29 olika startgrupper och jag är i grupp 4:a med start 13:21. Jag kommer verkligen ge järnet imorgon för att ge det här kroppen en riktigt omgång. Målsättningar är svårt att sätta upp men jag har ändå satt upp ett litet mål. Vinnaren av Gladiatorerna ska tydligen ställa upp och det hade varit riktigt kul att kunna slå honom och ta lite revansch för att jag inte tog mig vidare i uttagningen förra året. Tyvärr har inte styrketräningen varit den bästa sista månaden men jag tror det kan kompenseras av att löpningen ändå gått helt ok. 8km är trots allt en bit att springa och jag är inte säker på att man behöver så mycket styrka i överkroppen för den här hinderbanan. Jag tror mer på uthållighet och känner på mig att den här banan kommer passa mig riktigt bra!

Lisa kom också med den roliga idén att sätta en kamera på huvudet så fungerar allt kommer ni kunna se mitt lopp från första parkett i nästa inlägg. Ha en bra helg så ses vi på andra sidan vallgraven, isbadet, tångbadet och mycket annat!!!


Inga kommentarer: