18 juni 2013

Igång igen

Jag är igång efter Malmömilen och redan dagen efter blev det ett lugnt återhämtningspass över 8,5km. Igår blev det sedan helvila och ikväll blev det många varv här nere!


Jag sprang Yasso 800 på bana som är 10x800m med 400m joggvila vilket är ett ganska tungt pass. Snittet man får över alla intervallerna sägs sedan stämma bra överens med tiden man kan springa en mara på. Snittar man intervallerna på 3min bör man alltså kunna springa ett marathon på 3 timmar. Den som är intresserad kan lyssna på Bart Yasso i egen hög person här under:



Det var ganska varmt idag och jag hade som mål att försöka hålla alla intervallerna under 3min. Det kändes väldigt lätt under första halvan men sedan började värmen ta ut sin rätt och jag fick kämpa för att orka hålla trycket uppe. Jag lyckades trots allt besegra värmen och fick till en fin avslutning där sista intervallen gick lika fort som den första. Totalt blev det 16km löpning ikväll och tiderna blev:

2:56-2:58-2:57-2:56-2:56-2:59-2:56-2:59-2:58-2:56

Det var skönt att vila sig i kvällssolen efteråt!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Intressant uträkning det där... Körde mina på typ 3min, men då oftast med ståvila har jag för mig. Skulle nog ALDRIG klarat maran på 3h dock, hehe, lite för lite mängdträning för det...

Shit vad jag saknar soliga, varma banpass!

A sa...

Var finns de bana?:) tycker de mestadels ombygg till fotbollsplaner nu för tiden

Daniel sa...

Har hört att det ska stämma bra om man brukat allvar med långpassen också förstås ;)
Varma pass på bana så svetten sprutar är riktigt skönt! :)

A - Det finns om man letar lite ;) Släng ut en fråga på forumet inne på Funbeat.se och se ifall någon har tips på banor i din närhet. Min bana finna på Östervångsstadion i Trelleborg