26 sep. 2013

Back on track!

Förkylningen har släppt och jag var egentligen aldrig riktigt dålig men tillräckligt för att hålla igen med träningen efter trailcampen i Körsbärsdalen. I helgen sprang jag fartlek på 10km och i veckan har jag sprungit tvåtusingar med klubben. Med en vilodag i ryggen blev det sedan 12x200m i backe idag som kryddades med lite extra vind uppför.

Det som motiverar mig i dagsläget är VDM på 10 000m landsväg i Ystad nästa helg. Jag vill få till ännu ett lyckat millopp i år och ta lite revansch på det misslyckade Trelleborgsloppet i augusti. Visst var jag sub40 men jag vet att jag har mycket mer i kroppen och skulle vilja putsa tiden 37:41 från Kalmarmilen i somras. Träningen har dock inte gått jättebra senaste tiden men passen jag kört nu i veckan har jag känt mig riktigt stark på så kanske går det att sätta en bra tid?


Hursomhelst så känner jag mig väldigt laddad och börjar redan blicka framåt mot nya utmaningar nästa år. Jag ska satsa hårt på maran igen och kommer få lite hjälp på traven av Katarina som jag vet har bra tankar kring träning. Jag bli lätt inrutad när jag tränar så lite extra input kommer göra susen! Det är jag övertygad om!

13 kommentarer:

Olov sa...

Kul med Marasatsning igen!
Vilket lopp har du i sikte?

Daniel sa...

Köpenhamn i maj och New York i november :)

Anna (Orka mera) sa...

Då hoppas vi på bättre lycka i New york nästa år! Vi ska också dit och jag tänkte inte ladda med fem veckors förkylning och jag tänkte INTE att det skulle bli inställt! Får se hur det går med det :)

Staffan sa...

Jaså marasatsning igen?! Jag lutar åt ett femte i Stockholm. New York också, är du inkvalad eller öppnar du plånboken och åker med Springtime?

Daniel sa...

Måste ju under 3h ;)
Jag har kvalat och det är platsen från förra året och fick skjuta fram då det blev inställt av Sandy.

Daniel sa...

Anna - Det var verkligen inte meningen förra året men nästa år KOMMER vi stå på startlinjen!!!

mikael sa...

Jag gör tvärtom och fokuserar på 10 km och halvmaran. Därmed inte sagt att det blir mindre löpning :)

mikael sa...

Jag gör tvärtom och fokuserar på 10 km och halvmaran. Därmed inte sagt att det blir mindre löpning :)

Daniel sa...

Det gör du rätt i! Jag gillar egentligen träningen för mil och halvmara bättre men så vill jag ju gärna under 3 timmar på maran. Det ska gå!!!

Ingmarie sa...

Skoj!!!!!

Daniel sa...

Det kommer bli bra detta! :)

mikael sa...

Det hoppas jag göra i Växjö 19:e oktober. Att fixa maran under 3 timmar

35.xx på 10 km och 1.19.59 på halvmaran blir mina mål framöver.

Daniel sa...

Det är ju snart! Då ska jag hålla tummarna för dig!!!