2 sep. 2014

Både bra och dåligt

Trelleborgsloppet i helgen gick väl inte jättebra även om jag bestämde mig för att springa det som en tröskel utan att pressa för mycket. Jag kände redan på morgonen att jag var lite seg i kroppen och att kanske en förkylning låg och lurade. Under uppvärmningen svarade ändå kroppen bra så det skulle inte vara några problem tyckte jag.

Jag startade någonstans i mitten av startfältet för att ta det lugnt första kilometern men det blev lite väl långsamt och den landade på 4:20. Sedan blev trafiken bättre och jag kunde springa så som jag ville för dagen. Jag tuggade på runt 4:00-tempo utan större ansträngning även om benen var lite tunga. Det blev ett trevligt lopp som alltid med mycket publik så jag hade roligt på vägen. Sofie och Noah stod på olika ställen längs banan och hejade och även mina föräldrar var på plats vilket bidrog till den trevliga stämningen. Sedan är där många i publiken som känner mig för Trelleborg är verkligen min hemmaplan. Mållinjen korsades på 40:13 vilket blev en ok tröskel.

Noah fick en kamera i våras när han fyllde 4år och här är en bild han tog av mig efter målgången....


Det fanns en baksida med detta loppet för visst hade jag något skit i kroppen precis som förra året då jag blev sjuk efteråt. Exakt samma sak hände i år och jag har nu ont i halsen och problem med mina bihålor vilket känns lite surt. Jag sparade också lite på krutet under tävlingen då jag ville springa ett långpass på söndagen men nu blir det helvila tills jag mår bättre igen. Lite surt då jag är inne i en viktig träningsfas inför New York men jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig över det. Sjukdomar och förkylning går inte att göra mycket åt så det är bara att gilla läget tills det vänder.

5 kommentarer:

Rund är också en form! sa...

Klokt att köra tröskeltempo. Men krya på dig hördu!

Kram M

mikael sa...

Krya på dig!
Tävlar på lördag. Har varit en miserabel augusti träningsmässigt.
Så vi får se var det landar nånstans tidsmässigt.
Kommer att tävla rätt mycket (för att vara mig) under sept/okt med 4 10 km lopp och 1 halvmara.

anneliten sa...

Vilken duktig fotograf! Övar han inför New York?

Ingmarie sa...

Gott om tid till NY ännu men klokt att ta det lite lugnt. Snyggt jobbat och krya nu på dig!

Daniel sa...

Malin - Tack! Kram!

Mikael - Oj! Många lopp! Här blir det bara ett lopp till innan New York.

Anneli - Han övar och knäpper loss för fullt! :)

Ingmarie - Inte så mycket tid känns det som tycker jag. Försöker att inte bli stressad ;)