6 okt. 2015

Det går framåt i backen!



Så var det dags för lite backar i skogen! Körde långa backintervaller på en slinga som är 1600m lång med både stig och motionsspår med grus. Insatsen är 1300m och joggvilan blir 300m i utförslöpan. Sprang 4st intervaller som slutade på 5:48-5:54-5:44 och den sista blev den snabbaste på 5:38. Med uppjogg och nerjogg blev det totalt 11km för dagen och jag var riktigt nöjd med mitt pass.

Den här slingan har jag sprungit i många år och när jag är i toppform brukar jag kunna springa runt 20sek snabbare per varv och jag brukar även fixa 6 intervaller. Dagens pass var ändå ett kvitto på att träningen går framåt!

För två veckor sedan orkade jag bara springa 3 intervaller där jag fick vända ut och in på mig själv för att hålla dom under 6 min. Efter passet fick jag gå tillbaka men idag orkade jag springa hela vägen tillbaka trots att jag gick "all in" på sista intervallen. Om två veckor kör jag samma pass igen och då kommer jag jämföra med dagens pass....

Inga kommentarer: