15 juli 2009

15/7 Distansträning bland småkryp.

Idag var det distansträning igen.
Väntade till sen kväll för att slippa den kvava värmen så det blev en runda i en fin solnedgång......låter mysigt kanske men nej.....det var en massa småkryp hela tiden som skulle sätta sig i huvudet på mig så det var svårt att hitta känslan.
Fick springa och skuggboxas lite då och då för att bli kvitt dom så jag fick väl lite extra träning på köpet =)
Fixade dom 15 kilometrarna på 1:10 men det kändes jobbigt för knäna idag, det är möjligt att det här formtoppningsprogrammet jag testar är lite för tufft för min kropp. Jag får se hur det känns imorgon när det är vila från löpningen....kanske får jag ändra upplägget lite och dra ner på sträckorna en aning.......tror det börjar bli dags att byta skor också, kan var dom som vållar lite problem.
Jag är väldigt sugen på ett par Asics Kayano, tror dom kan passa mig bra.

Efter passet fick jag kört lite skön stretch med hjälp av min kära fru. Stretchen blir så mycket effektivare när man får hjälp. Jag skulle kört lite core-träning också med det får bli imorgon då jag tänker ha aktiv vila från löpningen, det får inte bli en springande ostbåge av mig ;-)


Min 15km runda

Inga kommentarer: