16 juli 2009

16/7 Nya spelregler

Har idag insett att det här formtoppningsprogrammet jag håller på med blir lite för tufft för mig, känner att kroppen inte hänger med riktigt, därför blir det lite ändring.
Jag kommer att dra ner på distanserna och köra mer kvalitet än kvantitet. Istället kommer jag försöka klämma in lite mer styrkeövningar för benen och även en hel del core för hållningens skull. Får ju ligga på nu när jag antagit den här anti-ostbåge utmaningen.
Därför har jag nu också införskaffat en träningmatta och en pilatesboll för att komma igång. Har inte kört med pilatesboll innan då dom inte har någon på mitt gym.....konstigt egentligen, det måste ju vara det billigaste redskapet i förhållande till möjligheterna. Det går ju att köpa en lastbil full med pilatesbollar på ett löpband!

Nu i helgen blir det till att komma igång, ska lägga upp ett träningsschema, kul med något nytt =)
Jag kommer ha bästa hållningen på New York maran i höst, ingen ostbåge här inte, jag kommer bli en riktigt salt pinne.




Idag blev det annars en välbehövlig vila från löpningen, istället blev det ett stenhårt pass på gymmet. Hade haft en tuff dag och var småirriterad så jag gav järnet idag, körde igenom mage, rygg, bröst och armar ordentligt och drack 1 liter fotogen till passet ;-)

Ibland brukar jag tänka att jag ska spöa skiten ur min MS och se till att den får ett rent hel%&"e i min kropp när jag tränar och idag var en sådan dag....shit vad jag kan lyfta då.....säkert inte nyttigt att tänka så här i längden.....men idag kändes det skönt att få ge den en match =)

Lightweight Baby!!!



Inga kommentarer: