27 juli 2009

27/7 Fullt ös!!!

Gick upp 04:40 och var på jobbet 05:30 för att köra ett tufft "tränings-jobbpass"...det var nämligen dags att byta valsar i min tryckpress......75st tunga valsar skulle lyftas ut och lika många nya skulle in så det var bara att hugga i.


Det tog 12 timmar och jag var klar vid 18:00......sedan var det bara att ta sig till gymmet för att kräma ur det sista i kroppen.
Det blev ett pass för hela kroppen och jag hade faktiskt mer energi än jag trodde....kanske för att jag ätit ordentligt under dagen....det är ju viktigt!!!

Idag körde jag också lite "Jane-Fonda" övningar nere bland dom "tunga" killarna för det brukar vara lite svalare där. Gymägaren kom och frågade om jag tränade balett??
Då blev det fart på en av dom tuffa "disco-tränade" killarna.
(Discoträning=Bara biceps och bröstmuskler med ölmage och tändstickor till ben)

Detta tyckte han var roligt och gick igång på......en stund senare satt jag och körde magmuskler i en maskin och då kom han efteråt och fick minska vikten från mina 125kg till hans 80kg.......det var allt jag behövde......sen tänkte jag på att jag säkert springer cirklar runt den här killen på 10km och detta gör jag med en kronisk sjukdom plus att jag sprutar i mig bromsmedicin varannan dag som är allt annat än prestationshöjande.

Då kändes det bra att vara Daniel!! =)

Prestationshöjare?

Inga kommentarer: