13 aug. 2009

13/8 Lidingöloppet

Då var jag anmäld till Lidingöloppet. Vissa tränar för Lidingöloppet men jag tänkte se det som en del av träningen inför New York maran. Det kommer bli en bra genomkörare en månad före starten i New York. Jag tror det kan vara bra för mitt självförtroende också. Har seedat in mig på 3:30 i New York så jag behöver allt självförtroende jag kan få när jag startar i den gruppen. Jag kan tänka mig att löparna där har sprungit betydligt mer än mig, men jag tror fortfarande att 3:30 är en tid jag kan fixa.
När det gäller tiden på Lidingöloppet så ska jag nog kunna fixa det på under 3 timmar. Jag kommer inte pressa mig för mycket utan försöka ta mig igenom det på ett behagligt sätt, om det nu är möjligt när man ska springa 3mil i kuperad terräng ;-).

Jag har fått lite tips av en kille på gymmet om hur jag ska träna och lägga upp loppet, så det ska nog gå bra. Han har sprungit det flera gånger och trodde inte att det skulle vara några problem för mig att fixa det under 3 timmar.

Idag blev det lite jogg i 20min för att skaka loss kroppen. Det kändes lätt och spänstigt och kroppen verkar vara med mig. Lite lustigt är det när man har bra krut i benen men ska springa lugnt, blir ju nästan jobbigare än att springa fort då. Jag har alltid problem att springa lugnt, älskar att pressa mig själv!!

Jag får ha tålamod lite till, på lördag får jag släppa loss igen, tror jag kommer bli giftig!! =)

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Jag har lite samma inställning till Lidingöloppet; inget som jag satsar speciellt på, utan bara kör som en del av träning eller uppladdning. För vad jag laddar vet jag inte, men det känns ändå som något slags "mellan" lopp.

Kul att känna att det finns krut i benen!

Daniel sa...

Ja, det är lite lustigt med Lidingöloppet. Alla pratar om det men jag har inte funderat på det som något så speciellt. Det är ju en udda distans och annorlunda bana vad jag förstått så det går ju inte jämföra med något annat och jag älskar statistik och vill kunna jämföra ;-)

Det känns som man hellre vill ladda för en mara eller sätta en snabb tid på 10km. Finns ingen större anledning till att träna sig sönder och samman för Lidingö tycker jag.
Jag kanske bara snackar i nattmössan, är fortfarande nybörjare med detta och kommer kanske höja Lidingöloppet till skyarna efteråt =)

Du kanske skulle komma på något att ladda för? Ultralopp? Men det gör du ju varje vecka iofs ;-)